دکوراسیون داخلی سبک ماکسیمال چیست؟

دکوراسیون داخلی سبک ماکسیمال چیست؟

دسته بندی: آموزش

آیا میدانید سبک ماکسیمال در دکوراسیون داخلی چیست؟ فاکتور ها و ویژگی های سبک ماکسیمال یا ماکسیمالیسم چیست؟ آیا میدانید دکوراسیون ماکسیمال مورد پسند چه افرادی میباشد؟ در این مقاله به طور کامل به بررسی سبک ماکسیمال در طراحی داخلی و دکوراسیون خانه، ویژگی ها و عناصر سبک ماکسیمال میپردازیم.

دکوراسیون ماکسیمالیسم چیست؟

دکوراسیون ماکسیمالیسم چیست؟

در دنیای طراحی دکوراسیون داخلی، سبک های دکوراسیون متعددی وجود دارد. طراحی داخلی به سبک ماکسیمال یا ماکسیمالیسم، یکی از سبک های دکوراسیون داخلی بشمار میرود. دکوراسیون ماکسیمال دقیقاً نقطه مقابل دکوراسیون مینیمال یا مینیمالیسم میباشد. ماکسیمالیسم (Maximalism) در لغت به معنای حداکثرگرایی میباشد. میتوان فلسفه ماکسیمالسیم را در عبارت «more is more» و مینیمالسیم را در عبارت «less is more» خلاصه کرد.

میتوان گفت در سبک ماکسیمال، نمای دکوراسیون داخلی به گونه ‌ای طراحی می شود که پر از جنب و جوش و پویایی باشد. در طراحی دکوراسیون به سبک ماکسیمال، هیچ محدودیتی وجود ندارد و از تمام عناصر در این نوع طراحی دکوراسیون در داخل ساختمان ها میتوان استفاده کرد. در حقیقت جذاب ترین و شادترین نوع طراحی دکوراسیون میتوان در این سبک خاص جستجو کرد.

عناصر و ویژگی طراحی دکوراسیون ماکسیمالیسم چیست؟

عناصر و ویژگی طراحی دکوراسیون ماکسیمالیسم چیست؟

برای طراحی فضا با چنین شیوه‌ ای، شجاعت در کنار سلیقه فردی حرف اول را می‌ زند؛ زیرا دست طراح، بسیار باز است تا خلاقیت و سلیقه خویش را به نمایش درآورد. در بسیاری از موارد، زمانی که افراد، این دکوراسیون را مشاهده می کنند، در نگاه اول نوعی در هم ریختگی و بی نظمی را احساس می کنند. اما اگر با جزئیات و دقت بیشتری به سبک ماکسیمالیسم بنگریم، چیزی فراتر از یک بی نظمی را خواهیم دید. میتوان گفت در سبک ماکسیمال، شاهد نظم خاصی در عین بی نظمی هستیم. از حداکثر فضا، با حداکثر لوازم و ابزارها در این سبک استفاده می شود. در ادامه با مهم ترین ویژگی ها و عناصری که در سبک ماکسیمالیسم در طراحی داخلی وجود دارد، آشنا میشوید. ویژگی ها و فاکتور های دکوراسیون ماکسیمال عبارتند از:

استفاده از لایه بندی در دکوراسیون و چیدمان خانه

اجرای الگوهای تکراری در اجرای ایده های دکوراسیون

ایجاد گالری روی دیوار با نصب تابلوهای هنری و عکس

استفاده از ترکیب رنگ شاد و مکمل در سبک ماکسیمالیسم

کاغذ دیواری با رنگ های تند، شاد و نقوش زیاد

استفاده از اکسسوری های هنری

استفاده از انواع ابزارهای تزیینی نظیر مجسمه ها، آثار هنری و کتاب

استفاده از مبلمان رنگارنگ و نقش دار

ویژگی های سبک ماکسیمال در دکوراسیون داخلی

 ویژگی های سبک ماکسیمال در دکوراسیون داخلی

مهمترین ویژگی که سبک ماکسیمالیسم برای طراحی دکوراسیون ارائه می دهد، گستردگی و توسعه ایده های تزئینات داخل ساختمان است. همان طور که قبلاً هم گفته شد، دست شما کاملاً در این سبک باز است. برای اینکه فضا را به شاد ترین و پر جنب و جوش ترین حالت خود برسانید، هیچ محدودیتی وجود ندارد. در ادامه پیشنهاد هایی برای ایجاد سبک ماکسیمال در دکوراسیون داخلی خانه، ملاحظه خواهید کرد.

 

داستان زندگی خود و روحیات خود را نمایش دهید

در دکوراسیون با سبک ماکسیمال، فضا مانند یک دفترچه خاطرات میشود. هر قسمت از فضای خانه، روایت کننده بخشی از یک داستان یا خاطره شما هست و کل مجموعه طراحی خانه در کنار هم این داستان را به زیبایی روایت میکند. توجه کنید در عین تنوع و رنگارنگی، انسجام فضا باید حفظ شود. این طور نیست که ترکیبی از کلی وسیله و رنگ را بدون هیچ قاعده ای در کنار هم داشته باشیم. شما حتی میتوانید دغدغه‌ های ذهنیتان مثل حفظ طبیعت و زیبایی‌ های آن را در سبک ماکسیمال به نمایش بگذارید. با در نظر گرفتن این سناریو ها، الگوی های رنگی، نوع مبلمان و حتی شکل‌ ها و فرم‌ هایی که باید به دنبالشان باشید را خواهید دانست.

الگوی رنگی مناسب سبک ماکسیمالیسم بسازید

الگوی رنگی مناسب سبک ماکسیمالیسم بسازید

در چیدمان یک فضا به سبک ماکسیمال، رنگ های درخشان، شاد، پر انرژی، گرم و تند جایگاه ویژه ای دارند. یک پالت رنگین کمانی و هیجان انگیز، می تواند همان چیزی باشد که نیاز دارید. در این شیوه، هر چقدر که بخواهید می‌ توانید رنگی باشید. البته با توجه به هماهنگی رنگی و داشتن یک الگوی مشخص برای مجموعه رنگ‌ ها. اگر تمایل دارید با انواع الگو های رنگی آشنا شوید، اینجا کلیک کنید. برای ایجاد یک سبک ماکسیمال، باید دائماً با پالت های رنگی مختلفی بازی کنید و در نهایت، ترکیبی هنرمندانه از رنگ های مختلف خلق کنید.

ترکیب کردن رنگ ‌ها ‌به ویژه اگر از یک مایه رنگی باشند؛ مثلاً زرد با یک مایه رنگ مشترک مثل انواع سبز، از ریسک کمتری برای طراحی برخوردار است. در عین ‌حال، انسجام رنگی و آرامش بصری به فضا می‌بخشد. ممکن است رنگها کمی متنوع‌تر باشند، در تعداد بیشتری استفاده شوند و پررنگ و کم‌ رنگ باشند؛ مانند نارنجی و صورتی روشن. باز هم در این دو رنگ، رنگ قرمز به عنوان پایه رنگی، مشترک است. همیشه به یاد داشته باشید که دو رنگ خنثی سفید و سیاه، می‌توانند در کنار رنگ‌ های دیگر به کمک شما بیایند. اگر مایل هستید بیشتر با انواع رنگ ها و ترکیب رنگ آشنا شوید، اینجا کلیک کنید.

چیدمان منزل خود را لایه بندی کنید

چیدمان منزل خود را لایه بندی کنید

لایه بندی از اصولی است که در سبک ماکسیمالیسم معنای خاصی پیدا می کند. برای لایه بندی باید اول طرح ها و نقش های اصلی که بک گراند دکوراسیون هستند را انتخاب کنید. از نقوش اصلی میتوان به رنگ دیوارها، رنگ و نقش کاغذ دیواری اشاره کرد. بعد از این که طرح های اصلی مشخص شدند، به سراغ جزییات بروید. نقش های الحاقی، رومیزی های تور، کوسن ها، پارچه های تزیینی، اکسسوری ها و وسایل دکوری مثل گلدان، شمعدان و مجسمه یا هر چیز دیگری که کار چیدمان را نهایی می کند، از دیگر مواردی هستند که لایه های بعدی را تشکیل می دهند و چیدمان را تکمیل می نمایند.

از اکسسوری در دکوراسیون ماکسیمال استفاده کنید

از اکسسوری در دکوراسیون ماکسیمال استفاده کنید

در سبک ماکسیمالیسم پایه اصلی فضا، همین اکسسوری، جزییات و تزیینات هستند. میشه گفت هدف این سبک از طراحی داخلی، ایجاد مجموعه ای از جزییات هست با حفظ اصالت و انسجام. در سبک ماکسیمال باید تمام جزئیات به شکل هنرمندانه و اصولی در کنار هم چیده شوند. ایجاد فضایی شلوغ و در هم ریخته، هدف سبک ماکسیمال نیست. بلکه همه چیز باید در کنار هم جفت و جور شوند و مانند یک مجموعه یکپارچه به نظر برسند. این نکته را باید در انتخاب اکسسوری ها نیز رعایت کرد. در اینجا میتوانید نمونه هایی از اکسسوری های برنجی را ملاحظه کنید.

روی دیوارهای خانه با تابلوهای هنری و عکس گالری بسازید

روی دیوارهای خانه با تابلوهای هنری و عکس گالری بسازید

یکی از کارهایی که می توانید در راستای خلق یک چیدمان ماکسیمال در ویلا انجام دهید استفاده تابلوهای هنری با جزئیات زیاد است. تابلوهای نقاشی که دارای طرح و نقش های مینیاتوری و پر از جزئیات هستند، برای استفاده در چیدمان ماکسیمال عالی به نظر می رسند. همچنین میتوانید بجای آثار هنری، از قاب عکس استفاده کنید. نکته جالب این است که لازم نیست قاب ها را با ترتیب یا الگوی خاصی به دیوار بزنید. می توانید یک الگوی نامنظم و حتی در هم ریخته انتخاب کنید و اندازه قاب ها را نیز در متنوع ترین حالت ممکن برگزینید. در واقع باید یک گالری بی قاعده با مدل های متنوعی از تابلو ایجاد کنید.

استفاده از فرش و قالیچه هایی منقش به نقوش مینیاتوری و زیبا

استفاده از فرش و قالیچه هایی منقش به نقوش مینیاتوری و زیبا

برای اینکه چیدمان خانه خود را به سبک ماکسیمال نزدیک کنید، باید از قالیچه هایی با طرح و نقش های ریز و پر جزئیات بهره بگیرید. این قالیچه ها می توانند طرح های سنتی یا اسلیمی داشته باشند یا با جزئیات دیگری همراه شده باشند. قالیچه هایی با طرح و رنگ های متفاوت که در عین ایجاد هارمونی با فضای خانه، دارای ظاهر زیبا و شیکی نیز باشند، می توانند انتخاب خوبی برای چیدمان ماکسیمال به نظر برسند.

نتیجه و خلاصه دکوراسیون ماکسیمال

نتیجه گیری

با قاطعیت می توان گفت که دکوراسیون ماکسیمال، مورد پسند افرادی است که دوست دارند در فضایی خلاقانه، پر انرژی و فعال زندگی کنند. همچنین افرادی که به رنگ های شاد علاقه دارند و مایلند در محیطی رنگارنگ زندگی کنند، سبک ماکسیمالیسم بهترین سبک دکوراسیون و طراحی داخلی خانه برای آنهاست.

 

در این مقاله با سبک ماکسیمال در دکوراسیون داخلی خانه، ویژگی ها و عناصر آن آشنا شدید. به نظر شما بهترین ویژگی سبک ماکسیمال چیست؟ شما تمایل دارید از چه رنگ هایی در دکوراسیون ماکسیمال خانه خود استفاده کنید؟ اگر سوالی در مورد دکوراسیون و طراحی ماکسیمال دارید، میتوانید در قسمت نظرات کاربران از ما بپرسید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دکوراسیون داخلی سبک ماکسیمال چیست؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *