دکوراسیون لوکس و لاکچری

دکوراسیون لوکس و لاکچری

دسته بندی: آموزش

آیا اصول دکوراسیون لوکس چیست؟ چه راه هایی برای تبدیل کردن چیدمان خانه خود به یک دکوراسیون لوکس و لاکچری وجود دارد؟ ویژگی های اصلی خانه های شیک و لوکس چیست؟ آیا میدانید با رعایت کردن چند نکته ساده میتوانید چیدمان خانه خود را لوکس، تجملاتی و با کلاس کنید؟ در این مقاله به اصول اولیه و اصلی دکوراسیون لوکس، مهم ترین ویژگی های چیدمان لاکچری و راه های ایجاد یک دکوراسیون لوکس و شیک خواهیم پرداخت.

خانه شیک و باکلاس با دکوراسیون لوکس

خانه شیک و باکلاس با دکوراسیون لوکس

معمولاً در طراحی داخلی خانه برای داشتن دکوراسیونی لوکس و لاکچری، ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک استفاده میشود. برخی  افراد تصور میکنند که برای داشتن خانه ای لوکس و تجملاتی، حتماً باید از دکوراسیون گران قیمت استفاده کنند. اما این تصور کاملاً اشتباه است. مهم ترین عوامل در دکوراسیون داخلی خانه های لوکس و لاکچری، رعایت و آگاهی اصول دکوراسیون داخلی در کنار رعایت اصول چیدمان داخلی است. اگر می خواهید خانه خود را تبدیل به خانه ای لوکس، شیک، باکلاس، تجملاتی و لاکچری کنید، باید رازهای اصلی این خانه ها را بدانید و آن ها را پیاده سازی کنید. در ادامه با مهم ترین ویژگی های خانه های شیک و لوکس آشنا خواهید شد.

مهم ترین ویژگی های خانه های لوکس با دکوراسیون داخلی لاکچری

مهم ترین ویژگی های خانه های لوکس با دکوراسیون داخلی لاکچری

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی لوکس و لاکچری، کافیست با رعایت اصول علمی دکوراسیون، در کنار سلیقه و خلاقیت، فضایی زیبا و لوکس را ایجاد کنید. سبک همه خانه های لاکچری، دارای ترکیبی از سه سبک سلطنتی، کلاسیک و مدرن انتخاب شده است. انتخاب نوع سبک در دکوراسیون لوکس، بستگی به سلیقه افراد دارد که بیشتر از کدام یک از سه سبک سلطنتی، کلاسیک و مدرن استفاده شود. البته اگر به خانه های لوکس نگاه کنید، همه آن ها ویژگی های مشترکی دارند که در ادامه با مهم ترین آنها آشنا خواهید شد.

در خانه های لوکس کیفیت مهم است نه کمیت

در خانه های لوکس کیفیت مهم است نه کمیت

در خانه های لوکس و تجملاتی، کیفیت لوازم استفاده شده در چیدمان  نسبت به کمیت آنها، ارجحیت بیشتری دارد. به عبارت دیگر در خانه های لوکس و لاکچری، ترجیح می دهند تعداد وسایل و شلوغی کمتری داشته باشند. ولی همان لوازم، اکسسوری ها و مبلمان استفاده شده، کیفیت بالایی داشته باشند. به طور مثال، در خانه های شیک و لوکس ترجیح می دهند، به جای دو دست مبلمان، از یک دست استفاده کنند ولی همین یک دست مبلمان استفاده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

نظم در چیدمان خانه لاکچری و پرهیز از شلوغی

نظم در چیدمان خانه لاکچری و پرهیز از شلوغی

نظم و چیدمان منسجم، از بارزترین ویژگی های طراحی و چیدمان منازل لوکس میباشد. مهم نیست که خانه شما بزرگ است یا کوچک، مبلمان و دکوراسیون شما گران قیمت هستند یا نه، با رعایت اصول چیدمان و نظم، یکی از مهم ترین اصول دکوراسیون لاکچری را رعایت کرده اید. برای رعایت اصول چیدمان، میتوانید از فنگ شویی استفاده کنید. فراموش نکنید دکوراسیون داخلی لوکس و لاکچری، دارای نقطه کانونی است. مثلاً میتوانید تلویزیون را به عنوان مرکز استراحت سالن به حساب بیاورید.

سادگی در عین داشتن ظاهری لوکس و تجملاتی

سادگی در عین داشتن ظاهری لوکس و تجملاتی

مهم‌ترین ویژگی سبک لوکس و مدرن، اصل ساده در عین شیک بودن، میباشد. مثلاً بکار بردن رنگ‌های ساده و خط‌های صاف و منظم است. هرچه فضا خلوت‌تر و ساده‌تر باشد با سبک مدرن تطابق بیشتری دارد. برای رعایت اصل خط های موازی در چیدمان لاکچری منزل، میتوانید از پانل‌های دیواری فلوت دار استفاده کنید. پانل‌های دیواری فلوت دار یادآور طراحی آرت دکو هستند که دارای عناصر عمودی برجسته میباشند. پانل های دیواری فلوت شده، به یک اتاق بعد می بخشند و بافتی دارند که از نظر بصری یک فضا را می شکند.

نورپردازی خانه های لوکس و لاکچری

نورپردازی خانه های لوکس و لاکچری

میزان و کیفیت نور بر روحیه انسان تأثیر می گذارد. یکی از ویژگی های مهم در خانه های لوکس، امکان تنظیم نور در زمان های مختلف، در طول روز است. مثلاً کاهش تنظیمات نور خانه برای ایجاد فضایی دنج، آرام و صمیمی در زمان عصر. توصیه میشود به جای نور سفید خشن که از یک لامپ منشا می گیرد، چندین چراغ و لامپ با درخشش ملایم و گرم انتخاب کنید. این چراغ ها را بر روی سقف خانه خود نصب کرده و به طرز هنرمندانه ای بچینید و آنها را پشت دیوار یا مبلمان پنهان کنید. نورپردازی رنگی محیط را آزمایش کنید تا به خانه‌تان حسی متفاوت بدهید. یکی از کارهایی که میتواند خانه شما را تجملاتی میکند، استفاده از یک نور مخفی است که دورتادور فضای نشیمن را احاطه کرده باشد.

ایجاد فضای باز در دکوراسیون لوکس

ایجاد فضای باز در دکوراسیون لوکس

استفاده از پنجره های بلند و باز بودن فضا، جلوه ی خاصی به فضای داخلی این خانه ها داده است. همین امر، نورپردازی فضای داخلی خانه را ساده تر نموده است. استفاده از پانل های شیشه ای بجای دیوار های ضخیم معمولی. این کار باعث افزایش فضا میشود و فضا را بزرگتر نشان می دهد. همچنین باعث میشود نور در محیط بیشتر شود.

استفاده از پالت رنگ خنثی روشن یا تیره

استفاده از پالت رنگ خنثی روشن یا تیره

اغلب در دکوراسیون لوکس از رنگ های خنثی استفاده میشود و طیف رنگی بیشتر از دو سه رنگ نمیباشد. این رنگ ها متناسب با سلیقه افراد و در نظر گرفتن سبک مدرن یا کلاسیک، میتوانند روشن یا تیره باشند. در طراحی داخلی مدرن و لوکس از رنگ های سفید، مایل به سفید، چوب روشن و رنگ های پاستلی زیبا، شاد و گرم استفاده میشود . میتوان گفت، برای داشتن خانه ای لوکس به سبک مدرن، بهتر است از رنگ های سبک دکوراسیون مینیمال یا مینیمالیسم استفاده کنیم. توجه کنید به شدت باید از دکوراسیون سبک ماکسیمال دوری کنید.

در دکوراسیون لوکس و کلاسیک، از رنگ های خنثی و تیره استفاده میشود. رنگ‌های تیره‌تر می‌توانند ظاهر یک مکان را به مکانی دراماتیک، خاموش و پیچیده تبدیل کنند. به غیر از مشکی، سایه های قهوه ای، خاکستری فضایی، سبز تیره و آبی تیره رنگ های ثابتی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

برای داشتن دکوراسیونی لوکس با سبک سلطنتی، باید از رنگ های سلطنتی مانند طلایی، نقره ای، آبی فیروزه ای یا آبی درباری، سفید و مانند اینها استفاده کنید. به عنوان مثال میتوانید از این رنگ ها در خرید مبلمان و اکسسوری های خانه مانند گلدان استفاده کنید.

در کل به سه رنگ اصلی برای کل خانه پایبند باشید و از قانون 60-30-10 پیروی کنید تا ظاهری متعادل داشته باشید. 60% طرح رنگ را در رنگ غالب، 30% در رنگ ثانویه و 10% در رنگ تاکیدی داشته باشید. رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید که مطابقت داشته باشند تا فضای داخلی شما بدون دردسر به نظر برسد. استفاده از سایه های روشن تر یا خنثی به عنوان رنگ ثانویه یا برجسته باعث ایجاد کنتراست می شود. انجام این کار چشم شما را به قسمت هایی از خانه یا مبلمانی که می خواهید برجسته کنید جلب می کند. اگر میخواهید با قانون 60-30-10 بیشتر آشنا شوید، اینجا کلیک کنید.

راه های تبدیل خانه خود به خانه ای شیک با دکوراسیون لوکس

راه های تبدیل خانه خود به خانه ای شیک با دکوراسیون لوکس

همان طور که گفته شد، برای ایجاد دکوراسیون لوکس، حتماً نباید خانه شما بزرگ یاشد. همچنین نیازی نیست حتماً از چیدمان گران قیمت استفاده کنید. تنها با رعایت اصول دکوراسیون و ویژگی های خانه های لوکس که در بالا گفته شد، شما میتوانید دکوراسیون خانه خود را شیک و لاکچری کنید. در ادامه با چند راهکار برای تبدیل خانه خود به خانه ای شیک با دکوراسیون لوکس آشنا میشوید.

1- رعایت نظم در چیدمان، عدم شلوغی و کاهش تعدد وسایل اضافی

2- نورپردازی مناسب دکوراسیون لوکس در کنار استفاده بیشتر از نور طبیعی در خانه

3- انتخاب درست اکسسوری ها متناسب با سبک دکوراسیون خانه

4- استفاده از حداقل تعداد رنگ برای دکوراسیون و چیدمان داخلی

5- استفاده از ترکیب رنگ های خنثی روشن یا تیره و متناسب با یکدیگر

6- از طرح و رنگ های ساده برای دیوارها استفاده کنید مانند پانل های فلوت دار

7- از یک تم و چیدمان فلزی استفاده کنید

8- با نورپردازی پنهان، روی بخش های مختلف خانه تاکید کنید

9- بین دیوار ها و دکوراسیون خانه یک طرح رنگی منسجم ایجاد کنید

10- برای ایجاد محیط درام، می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید

11- در فضا، خلق و خوی آرام ایجاد کنید

12- فنگ شویی در خانه را رعایت کنید و در هر اتاق، نقطه کانونی ایجاد کنید

13- تا حد امکان از پنجره های بلند استفاده کنید و سقف اتاق نشیمن را بالا ببرید

14- برای هر قسمت، کیفیت را بر کمیت ارجحیت دهید

 

حالا که با ویژگی های خانه های لوکس و راهکار های ایجاد دکوراسیون لاکچری آشنا شدید، بنظر شما مهم ترین ویژگی خانه های شیک چیست؟ شما برای ایجاد محیطی لوکس از کدام طیف رنگی پیشنهادی، استفاده میکنید؟ اگر سوالی در مورد دکوراسیون لوکس و راه های ایجاد چیدمانی لاکچری دارید، میتوانید در قسمت نظرات کاربران از ما بپرسید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دکوراسیون لوکس و لاکچری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *