انواع ظروف پذیرایی برای جهیزیه عروس

انواع سرویس پذیرایی برای جهیزیه عروس

دسته بندی: آموزش

آیا میدانید برای خرید ظروف پذیرایی جهیزیه عروس، چه ملاک هایی را باید در نظر بگیرید؟ آیا میدانید با توجه به بودجه خود، چه جنسی از ظروف پذیرایی را میتوانید تهیه کنید؟ جنس های مختلف ظروف، چه مزایا و معایبی دارند؟ برای تهیه جهیزیه عروس، چه ظروفی مناسب تر هستند؟ در هر مدل از ظروف پذیرایی، چه برند هایی شناخته شده تر و بهتر هستند؟ شما در این مقاله، پاسخ این سوالات را خواهید فهمید. همچنین اگر میخواهید بدانید ظروف پذیرایی جهیزیه عروس شامل چه ظروفی میشود ، پیشنهاد میکنیم به مقاله لیست اقلام ظروف پذیرایی مهمان در جهیزیه عروس مراجعه کنید .

انواع ظروف پذیرایی جهیزیه عروس

خرید ظروف پذیرایی یکی از مهم ترین مراحل تهیه جهیزیه عروس میباشد. برای دیدن لیست کاملی از ظروف پذیرایی مهمان ، میتوانید به مقاله لیست کامل جهیزیه عروس مراجعه کنید. شما میتوانید متناسب با سایر لوازم منزل، اقدام به خرید این ظروف کنید اما بهتر است ابتدا با انواع آنها بیشتر آشنا شوید. انواع ظروف پذیرایی مهمان عبارتند از؛ کریستال، بلور، سرامیک، برنجی و مسی، پیوتر، چینی، اوپال (آرکوپال)، سیلور و چوبی. در ادامه به بررسی دقیق تر هر کدام میپردازیم.

ظروف پذیرایی کریستال مناسب جهیزیه عروس

انواع ظروف پذیرایی کریستال برای جهیزیه عروس

ظروف کریستالی به دلیل ظاهری زیبا و تجملاتی، در جهاز عروس، هم برای دکور و هم برای پذیرایی از مهمان استفاده میشوند. کریستال بدلیل تنوع بالا در طرح و مدل، با همه رنگ ها هماهنگ میشود و قابلیت ست شدن با انواع جهیزیه را دارد. ظرف های کریستالی بدلیل ظرافت و درخشندگی بالا، جزو گران قیمت ترین ظروف پذیرایی بشمار میروند و هنگام خرید این ظروف لازم است بودجه ای جداگانه برای آن در نظر بگیرید.

 

راه های تشخیص کریستال اصل

اگر قصد خرید ظروف کریستال را دارید، لازم است راه تشخیص کریستال مرغوب را بدانید. هنگام خرید ظروف پذیرایی کریستال با کیفیت برای جهاز، حتماً به نکات زیر توجه کنید:

1- صدای زنگ دار در اثر ضربه.

2- بازتاب زیبای نور به حالت رنگین کمان در ظروف کریستال.

3- عدم وجود حباب در کریستال باکیفیت.

4- وزن نسبتاً زیاد ظروف پذیرایی کریستال.

 

لیست برند های معروف کریستال

خرید از برند های معروف، یکی از مطمئن ترین روش های تهیه جهیزیه عروس میباشد. لیست بهترین مارک های سرویس پذیرایی کریستال در جهان عبارتند از:

  • کریستال چک
  • کریستال خورشیدی بوهمیا آلمان
  • کریستال والتر آلمان
  • کریستال ناخمن آلمان
  • کریستال آرکروک فرانسه
  • کریستال جی سی سی
  • کریستال سوگای ژاپن
  • کریستال آرسی آر ایتالیا
  • کریستال تویوی ژاپن

 

جمع بندی: ظروف کریستال گران قیمت هستند. همچنین بسیار شیک و زیبا میباشند. با انواع وسایل جهیزیه ست میشود. بعلاوه کریستال هیچ وقت قدیمی نمیشود و همیشه جلوه خودش را حفظ میکند. پس اگر محدودیتی در بودجه ندارید، سرویس کریستال جزو بهترین گزینه ها برای شماست.

ظروف پذیرایی بلورین مناسب جهیزیه عروس

لیست سرویس پذیرایی بلورین برای جهیزیه

ظروف بلورین شباهت بسیار زیادی با سرویس های کریستالی دارند. این ظروف، بدلیل ارزان تر بودن نسبت به کریستال، جزو پر طرفدارترین جنس ها، برای خرید سرویس ظروف پذیرایی محسوب میشوند. بلور همانند کریستال، قابلیت ست شدن با انواع وسایل جهاز را دارد. بلور نسبت به کریستال، درخشندگی و ظرافت کمتری دارد و به همین دلیل ارزان تر می باشد. سرویس های بلورین، بیشتر برای پذیرایی از مهمان استفاده میشوند اما جنبه تزیینی هم دارند.

 

روش های شناسایی بلور با کیفیت

برای تشخیص ظروف بلوری با کیفیت، کافیست به نکات زیر توجه کنید.

1- بلور اصل نیز مانند کریستال فاقد هرگونه حباب میباشد.

2- اکثر ظروف بلورین، برش های تیز دارند و در آن ها  ظاهری گرد و صیقلی کمتر دیده میشود.

3- سرویس های بلوری، معمولاً لبه ضخیمی دارند، زیرا برای دوام بیشتر لازم است ضخیم‌ باشند.

 

لیست برند های معروف ظروف بلورین

اگر مایل به خرید سرویس های بلورین هستید، بهتر است با چند برند مشهور این ظروف آشنا شوید. از معروف ترین ظروف پذیرایی بلور میتوان موارد زیر را نام برد:

  • سرویس پذیرایی الیزاموری
  • سرویس ظروف پذیرایی لومینارک
  • ظروف پذیرایی پاشاباغچه
  • ظروف پذیرایی سیلیکا

 

جمع بندی: اگر به دنبال ظروفی مشابه ظروف کریستال هستید و بودجه محدودی دارید، سرویس های بلورین، بهترین گزینه برای شما هستند. ظروف بلوری سبک تر از کریستال بوده و با تمام وسایل شما هماهنگ میشوند. همچنین تنوع بالایی در طراحی دارند.

تفاوت ظروف کریستال و بلور

تفاوت ظروف کریستال و بلور چیست؟

از آنجایی ظروف کریستال و بلور، در نگاه اول، شباهت بسیار زیادی با هم دارند، لازم است در ادامه با تفاوت ها و شیوه های تشخیص این ظروف از هم، بیشتر آشنا شوید. این تفاوت ها و روش ها به شرح زیر است:

1- کرستال از بلور سنگین تر میباشد؛ کریستال و بلور، هر دو نوعی شیشه هستند اما میزان سرب داخل کریستال، از بلور بیشتر است به همین دلیل، کریستال از بلور سنگین تر میباشد و بلور برای بدن مناسب تر است.

2- هنگام ضربه خوردن، ظروف کریستال به دلیل داشتن سرب، صدایی پیوسته و زنگوله مانند دارد.

3- کریستال نسبت به بلور، شفاف تر است و جلوه بیشتری دارد.

4- اکثر بلورها و شیشه های معمولی، برش های تیز دارند، در حالی که کریستال‌ها گرد و صیقلی بوده و به صورت دقیق برش داده می‌شوند.

5- سرویس بلور برای دوام بیشتر لازم است ضخیم‌تر باشد. اما کریستال این قابلیت را دارد که با حفظ استحکام خود، نازک‌تر باشد. به طور کلی کریستال مقاوم تر است.

6- در اثر عبور نور از ظروف کریستال، منشوری رنگین کمان ایجاد میشود ولی در ظروف بلور چنین اتفاقی نمی افتد.

ظروف پذیرایی برنجی هندی مناسب جهیزیه عروس

انواع ظروف پذیرایی برنجی برای جهیزیه عروس

اگر به دنبال تنوع بالا در طرح و رنگ و حس کلاسیک در ظروف پذیرایی برای جهیزیه عروس هستید، حتماً از ظروف برنجی هندی استفاده کنید. ظروف برنجی به علت رنگ طلایی و میناکاری که روی آنها وجود دارد، جلوه خاصی دارند و هم به عنوان دکور میتوان استفاده کرد و هم پذیرایی از مهمان. این ظروف ظاهری تجملاتی دارند و برای انواع جهیزیه مناسب میباشند. این ظروف جزو ظروف گران قیمت محسوب میشوند و شما برای خرید آنها نیاز به بودجه جداگانه خواهید داشت.

 

 ویژگی های مثبت ظروف برنجی

1- ظرف های برنجی مقاومت و ماندگاری بالایی دارند و اگر شرایط نگه داری آنها را رعایت کنید، تا نسل آینده نیز مورد استفاده قرار میگیرید و قدیمی هم نمیشوند.

2- ظروف برنجی طلایی برای جهیزیه هایی با تِم کلاسیک بسیار مناسب هستند. همچنین اگر تِم جهیزیه و دکوراسیون منزل شما شاد و رنگارنگ میباشد، ظروف برنجی میناکاری کاملاً مناسب هستند و شما در انتخاب رنگ ظروف، آزادی عمل زیادی دارید.

3- به طور کلی ظروف برنجی ظاهری تجملاتی دارند و نسبت به ظروف مسی، جلوه شیک تری دارند. استفاده از این ظروف، علاوه بر ایجاد حس نوستالژی، جلوه خاصی به پذیرایی می بخشد.

4- ظروف برنجی بدلیل وجود مس و روی، خاصیت درمانی نیز دارند و به سلامت شما کمک خواهند کرد. استفاده از این ظروف، مانع از کمبود مس و روی بدن میشوند. همچنین باعث درمان بیماری های گوارشی و پوستی هم میشوند. اگر تمایل دارید با آلیاژ برنج و خواص آن بیشتر آشنا شوید، میتوانید روی متن کلیک کنید.

موارد استفاده از ظروف برنجی در جهیزیه عروس

5- ظروف برنجی میتوانند تمام نیاز های شما  را تامین کنند، از ظروف کوچک مثل کاسه و لیوان گرفته تا ظروف بزرگ مثل شیرینی خوری و گلدان و …. البته ظروف برنجی بیشتر به عنوان سینی های قلمکاری شده، شکلات خوری، شیرینی خوري، میوه خوری، آجیل خوری، اردو خوری، کاسه، قوری، فنجان و نعلبکی برای پذیرایی از مهمان کاریرد دارند. همچنین از این ظروف میتوانید به عنوان دکوراسیون برای بوفه نیز استفاده کنید.

6- شما خیلی راخت میتوانید ظروف یرنجی اصل و باکیفیت را از نامرغوب تشخیص دهید. شما میتوانید برای آشنایی با راه های تشخیص ظروف برنجی اصل از بی کیفیت، اینجا کلیک کنید.

 

جمع بندی: ظروف برنجی را هم مینتوانید برای بوفه و هم برای پذیرایی مهمان استفاده کنید. این ظروف، خواص درمانی دارند، مقاوم هستند و جزو ظروف گران قیمت محسوب میشوند و بودجه جداگانه نیاز دارند. اگر به دنبال ظروف سنتی هستید، ظروف برنجی بهترین انتخاب برای شما میباشند.

ظروف پذیرایی سرامیکی مناسب جهیزیه عروس

لیست سرویس پذیرایی سرامیکی برای جهاز

ظروف سرامیکی، نسبت به سایر ظروف، مدت طولانی نیست که وارد بازار شده اند، اما در همین مدت کوتاه، ظروف آشپزخانه و قابلمه های سرامیکی ظرفداران زیادی پیدا کرده اند. سرامیک جلوه مدرنی دارد و جزو سرویس های پذیرایی مدرن و شیک میباشد، پس اگر جهیزیه و دکوراسیون خانه شما، مدرن میباشد، ظروف سرامیکی بهترین گزینه میباشند.

سرویس پذیرایی سرامیکی از سرامیک سفید ساخته میشوند و به عنوان ظرف های اردو خوری، سفله خوری، آجیل خوری، شیرینی خوری و … این روز ها حسابی باب شده اند. از ویژگی های خوب این ظروف، تفکيک شده بودن و چند تکه بودن آنهاست.

در حال حاضر خرید سرویس های آشپزی سرامیکی رواج بیشتری نسبت به سرویس های پذیرایی سرامیکی دارند زیرا سرامیک حرارت را در خود نگه میدارد. درنتیجه آشپزی با حرارت کم و درست کردن غذاهای رژیمی را بسیار راحت تر کرده است. همچنین موقع سرو، غذا مدت بیشتری گرم میماند. بعلاوه نچسب بودن یکی دیگر از ویژگی های مثبت این ظروف بشمار میرود.

 

راه های تشخیص ظروف سرامیکی مرغوب

ظروف پذیرایی سرامیکی با کیفیت، خراش بر نمی دارند و این راه خوبی ست تا بتوانید کیفیت ظروف را بسنجید. همچنین ظروف سرامیکی، وزن زیادی نشبت به ظروف مشابه خود دارند؛ پس اگر به دنبال ظروف سبک هستید، این سرویس گزینه مناسبی نمیباشد.

 

لیست بهترین مارک های ظروف سرامیکی

توصیه میکنیم برای خرید سرویس سرامیکی، از برند های معروف ظروف سرامیکی استفاده کنید تا از کیفیت آن مطمئن باشید. بعضی از این مارک ها عبارتند از:

  • برند نئوفلم (neoflame)
  • برند تفال (TEFAL)
  • برند بلاومان (blaumann)
  • برند پیرکس (​pyrex)

 

جمع بندی: اگر به دنبال ظروف پذیرایی مدرن با قیمت مناسب هستید، ظروف سرامیکی انتخاب مناسبی برای شماست. اگر مایلید آشپزی راحت داشته باشید و به ظروف نچسب علاقه دارید، ظروف سرامیکی مناسب هستند.

ظروف پذیرایی چینی مناسب جهیزیه عروس

سرویس پذیرایی چینی مناسب جهیزیه

ظروف چینی فراورده ای از صنعت سرامیک است که بیشتر به منظور سرو غذا تهیه می شود. چيني های ضخیم برخلاف جنس هايي مانند بلور، در تماس با غذاي داغ، زود داغ نمي شوند. همچنين با سرد و گرم شدن به راحتي نمي شکنند. این ظروف، هم برای دکوراسیون کلاسیک و هم مدرن مناسب هستند. ظروف چینی به طور کلی قیمت مناسبی دارند و جزو ظروف پذیرایی رایج برای تهیه جهیزیه عروس محسوب میشوند. ظروف چینی وزن متعادلی دارند. همچنين اين ظروف هيچ گونه مواد سمي و مضري برای انسان ندارند.

 

انواع ظروف چینی مناسب جهاز

به طور کلی ظروف چيني به سه دسته تقسیم میشوند که در برخی ویژگی ها با یکدیگر تفاوت دارند. این سه نوع به شرح زیر میباشند:

1- چيني هاي ضخيم و بسيار مقاوم که بیشترین وزن را نسبت به دو نوع دیگر دارند. این ظروف قیمت مناسبی هم دارند.

2- چيني های کاغذي که بسيار نازک و براق هستندو این ظروف نسبت به سایرین، شکننه تر میباشند و بسيار گران قيمت هستند.

3- چيني پروسلن که ضخامت متوسطي دارد و مانند چینی ضخیم، جزو پر فروش ترین نوع ظروف چینی میباشد.

 

لیست برند های مشهور ظروف چینی

ظروف چینی جزو پر طرفدار ترین ظروف هستند. از برند های مطرح ظروف چینی با کیفیت، میتوانیم به برند های زیر اشاره کنیم:

  • سرویس چینی پرديس
  • سرویس چینی لمونژ
  • چینی توس
  • چینی مقصود
  • سرویس چینی زرین
  • ظروف چینی تقدیس
  • چینی اسپیدار

 

جمع بندی: ظروف چینی وزن متعادلی دارند. هم برای دکوراسیون کلاسیک و هم مدرن مناسب هستند. به دلیل قیمت نسبتاً پایین، جزو پرطرفدار ترین ظروف بشمار میروند. نسبتاً شکننده هستند.

ظروف پذیرایی اوپال (آرکوپال) مناسب جهیزیه عروس

ظروف پذیرایی اوپال (آرکوپال)

اوپال یا آرکوپال ماده ای است بین شیشه و چینی است. ظروف اوپال به دلیل نازکتر بودن، نسبت به چینی، وزن کمتری دارند و نسبت به ظروف شیشه ای زیباتر بوده و از چینی مقاوم تر و نشکن تر هستند. اوپال درواقع پیرکس طرح دار است. ظروف آرکوپال با قرارگیری در ماشین ظرف‌شویی جلای خود را از دست نمی‌دهند. همچنین ظروف اوپال قابلیت قرارگیری در ماکروفر را دارند. مقاومت بالا، بهداشتی بودن، سبکی و طرح های زیبا و متنوع اوپال و ارزان قیمت بودن این ظروف، دلیل محبوبیت آنها در ایران شده است. این سرویس ها هم قيمت مناسب و وزن سبکی دارند که در پذیرایی مسئله مهمی به حساب میاید.

 

لیست برند های مطرح ظروف آرکوپال

برای تهیه ظروف باکیفیت اوپال لازم است با برند های آن آشنا شوید. معروف ترین برندهای ظروف آرکوپال در ایران شامل شرکت های زیر هستند:

  • پارس اوپال
  • آذین اوپال
  • ظروف آرکوپال مقصود
  • ظروف اوپال لیندی
  • سرویس اوپال آرکوفام

 

جمع بندی: ظر.ف اوپال نسبت به ظروف چینی و شیشه ای، مقاوم تر و سبک تر هستند. تنوع طرح و رنگ بالایی دارند. قابلیت قرارگیری در ماکروفر و ماشین ظرفشویی را دارند. جزو ارزان ترین سرویس های جهیزیه عروس محسوب میشوند.

جمع بندی ظروف پذیرایی جهیزیه عروس

کلام آخر

در پایان اگر به دنبال ظروف لوکس و گران قیمت هستید که هیچگاه قدیمی نشوند و با هر دکوراسیونی ست شوند، ظروف کریستال و ظروف برنجی بهترین گزینه هستند.

اگر به دنبال ظروف مدرن هستید با قیمت متعادل، ظروف سرامیکی انتخاب خوبی هستند.

اگر قیمت برایتان اهمیت دارد و ظروفی ارزان تر و سبک میخواهید، ظروف اوپال و بلور گزینه مناسبی هستند.

اگر دنبال ظروف با تنوع بالا هستید سرویس های کریستال ، ظرف های برنجی و سرویس اوپال بهترین انتخاب هستند.

 

حالا که با انواع ظروف پذیرایی برای تهیه جهیزیه عروس آشنا شدید، به نظر شما کدام نوع قابلیت ست شدن با طیف بیشتری از لوازم خانه را دارد؟ اگر فاکتور قیمت را کنار بگذاریم، شما کدام نوع را بیشتر میپسندید و برای جهیزیه خود انتخاب میکنید؟ بنظر شما کدام نوع، برای سلامتی انسان مناسب تر است؟ اگر سوالی در مورد ظروف پذیرایی جهیزیه عروس دارید، در قسمت نظرات کاربران از ما بپرسید تا پاسختان را بدهیم.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • معصومه مداح پاسخ دهید

    سلام ی سوال سلیقه ای داشتم خدمتتون اینکه ظروف پذیرایی مثل پیش دستی مناسب ک با ظروف برنجی مثل شیرینی و آجیل خوری و شکلات و میوه خوری ست شوند چی میتونه باشه؟

    22 آذر 1400
    REPLY
    • مدیر سایت پاسخ دهید

      سلام وقت بخیر
      طرح انگور ما به نظر من گزینه مناسبی هست ، چون هم جنسشون درجه یک هست و هم به سفارش ما با توجه به سلیقه ایرانی در هند ساخته شده. من لینکش رو پایین براتون گذاشتم 🙂

      برای دیدن پیش دستی طرح انگور کلیک کنید

      24 آذر 1400
      REPLY
  • مدیر سایت پاسخ دهید

    سلام سرویس های پذیرایی جدید رو کجا میتونم ببینم!؟

    11 اردیبهشت 1401
    REPLY
    • مدیر سایت پاسخ دهید

      سلام وقت بخیر
      سرویس های پذیرایی جدید رو میتونید داخل دسته بندی ست های پذیرایی مشاهده کنید.

      11 اردیبهشت 1401
      REPLY