آشنایی با انواع ظروف پذیرایی جدید

آشنایی با انواع ظروف پذیرایی جدید

دسته بندی: آموزش

آیا میدانید انواع ظروف پذیرایی چیست؟ ظروف پذیرایی جدید چه تفاوتی با ظرف های پذیرایی قدیمی دارند؟ در انتخاب ظروف پذیرایی باید چه نکاتی توجه کنیم؟ ویژگی ظروف پذیرایی مینیمال و ساده چیست؟ ظروف پذیرایی سنتی برای چه مواقعی مناسب هستند؟ ظروف داخل بوفه هم جزو ظرف های پذیرایی محسوب میشوند؟ در این مقاله به بررسی انواع ظروف پذیرایی از نگاهی متفاوت میپردازیم. در این مقاله علاوه بر بررسی جنس ظرف ها، به بررسی ظاهری ظرف ها از نگاه دکوراسیون خانه نیز میپردازیم.

نقش ظروف پذیرایی در دکوراسیون خانه

نقش ظروف پذیرایی در دکوراسیون خانه

امروزه ظروف پذیرایی علاوه بر کاربردی که دارند، به بخشی از دکوراسیون خانه نیز تبدیل شده اند. به عنوان مثال شما میتوانید ظروف پذیرایی شیک و زیبای خود را داخل بوفه قرار دهید تا جلوه ای خاص به سالن ببخشند. بنابراین باید بدانید که چه نوع ظروفی مناسب چه نوع چیدمان و دکوراسیون منزل میباشد. در نتیجه بهتر است ظروف را بر اساس نوع چیدمان تقسیم بندی کنیم. بر این اساس ظروف پذیرایی به چهار دسته زیر تقسیم میشوند.

  • ظروف پذیرایی مینیمال و ساده
  • ظروف پذیرایی سنتی
  • ظروف پذیرایی کلاسیک
  • ظروف پذیرایی مدرن

در ادامه به بررسی هر کدام میپردازیم. چنانچه علاقه دارید با جنس انواع ظروف پذیرایی آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم به مقاله انواع سرویس پذیرایی برای جهیزیه عروس مراجعه کنید. همچنین اگر برای خرید سرویس پذیرایی، به دنبال لیستی هستید تا چیزی از قلم نیفتد، توصیه میکنیم به مقاله  لیست اقلام ظروف پذیرایی مهمان مراجعه کنید.

آشنایی کامل با ظروف پذیرایی مینیمال و ساده

اصلی ترین ویژگی چیدمان مینیمال، سادگی میباشد. پس باید از ظروف پذیرایی ساده نیز استفاده کنید. در سبک مینیمال، اغلب از سرویس پذیرایی کریستال و بلور که طراحی ساده دارند استفاده میشود. همچنین شما میتوانید از ظروف سرامیکی و ظرف های چینی که هیچ طرح و نقشی ندارند استفاده کنید. رنگ غالب ظروف در سبک مینیمال، شفاف و بی رنگ یا سفید میباشد. استفاده از ظرف های پذیرایی رنگارنگ، برای دکوراسیون مینیمال اصلاً توصیه نمیشود. شما میتوانید از ظرف ها با رنگ های خنثی نیز استفاده کنید تا به این شکل بتوانید ظروف پذیرایی مهمان را با مبلمان خانه ست کنید. در ادامه نمونه هایی از ظروف پذیرایی مینیمال را مشاهده خواهید کرد.

بررسی ظروف پذیرایی سنتی

در سبک سنتی، شما میتوانید از تمام ظرف های قدیمی استفاده کنید. به عنوان مثال، میتوانید از ظروف برنجی، ظرف های مسی و سفالی برای سرو غذای مهمان یا قرار دادن در بوفه استفاده کنید. جالب است بدانید ظروف برنجی و ظرف های مسی علاوه بر مقاومت بالایی که دارند، به سلامت افراد نیز کمک میکنند. اگر میخواهید بیشتر با خواص این ظرف ها آشنا شوید، میتوانید به مقاله بررسی کامل انواع ظروف مسی مراجعه کنید.

بررسی ظروف پذیرایی سنتی بررسی ظروف پذیرایی سنتی

پیشنهاد میکنیم روی میزی که قرار است مهمانان دور آن بنشینند، از پارچ و لیوان های برنجی یا مسی استفاده کنید. این کار به زیبا و شیک شدن میز کمک میکند و ترکیبی از سبک سنتی و مدرن را میسازد. همچنین استفاده از صنایع دستی در تزیین خانه به سبک سنتی بسیار توصیه میشود.

«اگر به دنبال ظرف های پذیرایی خاص هستید که صنایع دستی نیز باشند، میتوانید به ظروف پذیرایی برنجی هندی مراجعه کنید.»

بررسی ظروف پذیرایی سنتی بررسی ظروف پذیرایی سنتی

امروزه استفاده از ظروف میناکاری برای چیدمان سالن پذیرایی طرفداران زیادی دارد. همچنین قرار دادن ظرف های میناکاری شده داخل بوفه، جلوه خاصی به آن میبخشد. معمولاً ظرف های رنگی حس نشاط را به افراد القا میکنند بنابراین استفاده از سرویس پذیرایی میناکاری شده به شادابی فضا کمک میکند.

«اگر به ظرف های میناکاری شده و لاکچری علاقه دارید، پیشنهاد میکنیم به ظروف پذیرایی برنجی مراجعه کنید.»

بررسی ظروف پذیرایی سنتی بررسی ظروف پذیرایی سنتی بررسی ظروف پذیرایی سنتی

آشنایی با ظروف پذیرایی کلاسیک

سرویس پذیرایی مناسب سبک کلاسیک، شامل ظروف سرامیکی و ظرف های چینی میباشد. ظروف پذیرایی کلاسیک معمولاً طرح دار میباشد. شما میتوانید متناسب با دکوراسیون منزل اقدام به خرید این ظروف کنید. اصولاً سرویس غذاخوری سرامیکی جزو ظروف مجلل محسوب میشود. اگر میخواهید مهمانی های خود را تجملاتی تر برگزار کنید، میتوانید از ظروف پذیرایی سرامیکی سفید همراه با طرح های طلایی استفاده کنید. از قدیم تا الان ظرف هایی که رگه هایی از رنگ طلایی در طراحی و ساختشان استفاده میشود، به سرویس پذیرایی سلطنتی معروف هستند و بهترین گزینه برای سبک کلاسیک هستند. همچنین میتوان گفت ظرف هایی با طرح و نقش گل، جزو پر فروش ترین طرح ها در این سبک میباشند. در ادامه نمونه هایی از ظروف پذیرایی کلاسیک را خواهید دید.

بررسی کامل ظروف پذیرایی مدرن

ظروف آرکوپال یا همان اوپال جزو ظروف جدید و پرطرفدار در بازار محسوب میشوند. به همین خاطر برای سبک های مدرن مناسب میباشند. همچنین شما میتوانید از ظروف سرامیکی نیز برای چیدمان منزل به سبک مدرن استفاده کنید. توجه کنید که در سبک مدرن نیز همانند سبک مینیمال، معمولاً از ظروف با طراحی ساده استفاده میشود.

از خاص ترین ظروف پذیرایی مدرن میتوان به سرویس های پذیرایی چوبی اشاره کرد. این ظروف بهترین گزینه برای ایجاد دکوراسیون طبیعی و مدرن میباشند. ظروف چوبی بدلیل طراحی خاصی که دارند به یونیک و خاص شدن چیدمان شما کمک میکنند. در ادامه برخی از ظروف مناسب سبک مدرن را مشاهده خواهید کرد.

در این مقاله به بررسی انواع ظروف پذیرایی از نگاه چیدمان و دکوراسیون منزل پرداختیم. اگر میخواهید با انواع ظروف پذیرایی از نظر جنس آشنا شوید، میتوانید به مقاله انواع سرویس پذیرایی در جهیزیه عروس مراجعه کنید. همچنین اگر سوالی در مورد نقش ظروف در چیدمان منزل دارید، میتوانید در قسمت نظرات کاربران از ما بپرسید تا پاسختان را بدهیم.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ملیحه علیمحمدی پاسخ دهید

    سرویس پذیرایی ظروف مسی

    21 فروردین 1402
    REPLY