انواع چیدمان سفره هفت سین

انواع چیدمان سفره هفت سین

دسته بندی: آموزش

خاص ترین ایده های تزیین سفره هفت سین امسال چیست؟ برای چیدمان سفره هفت سین چه فکری کنم؟ چجوری سفره هفت سین امسال را متفاوت تر از سال های پیش، تزیین کنم؟ زیبا ترین و خاص ترین مدل های سفره هفت سین چیست؟ انواع مختلف سفره هفت سین چیست؟ چه ایده های جذابی برای چیدمان و تزیین سفره هفت سین عروس وجود دارد؟ در این مقاله با انواع چیدمان و تزیین سفره هفت سین آشنا خواهید شد و پاسخ چنین سوالاتی را خواهید فهمید. همچنین اگر میخواهید با فلسفه سفره هفت سین آشنا شوید، میتوانید به مقاله فلسفه و مفهوم سفره هفت سین مراجعه کنید.

انواع چیدمان و تزیین سفره هفت سین

انواع چیدمان و تزیین سفره هفت سین

قبل از هر کاری، باید تصمیم بگیرید که قصد دارید با چه سبک و سیاقی، سفره هفت‌سین نوروز امسال تان را بچینید. آیا به دنبال سفره هفت سین با تم جدید هستید یا تمایل دارید از سبک های سنتی سفره هفت سین استفاده کنید؟ همچنین شما میتوانید امسال سفره هفت سین منحصر به فرد خود را پهن کنید. انتخاب شما هر کدام باشد، مهم این است که اجزای اصلی سفره هفت سین را فراموش نکنید. برای اینکه بتوانید بهتر تصمیم بگیرید، در ادامه انواع سفره آرایی هفت سین را به شما معرفی خواهیم کرد.

سفره هفت سین سنتی

سفره هفت سین سنتی

تم سنتی از محبوب ترین مدل های سفره هفت ­سین میباشد. اگر علاقه به فرهنگ سنتی ایرانی دارید و میخواهید یک سفره هفت سین شاد بچینید، سبک سنتی بهترین گزینه برای شما میباشد. در ادامه با ویژگی های سفره هفت سین سنتی آشنا میشوید. همچنین خواهید فهمید، برای چیدمان و تزیین سفره هفت سین سنتی چه کار باید کرد.

پارچه های مناسب سفره هفت سین سنتی

پارچه های مناسب سفره هفت سین سنتی

استفاده از طرح های اصیل ایرانی، مهم ترین ویژگی در سفره هفت سین سنتی میباشد. پارچه های ترمه، مخمل، سفره‌های بته‌جقه، سفره های دارای گل‌های ترمه و انواع پارچه ‌های دست ‌دوز ایرانی بهترین گزینه برای انتخاب میباشد. همچنین چیدن سفره ای با نقش و نگار زیاد، برای هفت سین مدل سنتی توصیه میشود. در سبک سنتی سفره هفت سین، حتماً باید از رنگ های شاد استفاده شود. اگر انتخاب شما برای سفره، پارچه‌ای با نقش و نگار زیاد است، به شما پیشنهاد می‌کنم تا اجزای دیگر سفره مانند ظروف هفت سین را ساده انتخاب کنید.

ظروف مناسب سفره هفت سین سنتی

ظروف مناسب سفره هفت سین سنتی

استفاده از وسایل و ظروف سنتی و قدیمی بهترین گزینه برای سفره های هفت­ سین سنتی میباشد. به عنوان مثال؛ میتوانید از ست ظروف برنجی هفت سین استفاده کنید. ظروف برنجی بدلیل داشتن ظاهری سنتی، کلاسیک و شیک، میتوانند سفره هفت سین شما را بسیار جذاب تر کند. همچنین توصیه میشود از ظروف رنگی برای هفت سین خود استفاده کنید. از بکار بردن ظروف شیشه ای و رنگ سفید خودداری کنید زیرا ظاهری مدرن را القا میکنند. اگر از سفره و پارچه های ساده و بدون طرح استفاده میکنید، پیشنهاد میکنیم از ظروف نقش دار استفاده کنید.

«اگر برای چیدمان و تزیین سفره هفت سین خود، به دنبال ظروف سنتی، نقش دار و رنگی میباشید، میتوانید ست ظروف برنجی میناکاری هفت سین ما را مشاهده کنید.»

ترکیب رنگ متناسب چیدمان سفره هفت سین سنتی

ترکیب رنگ متناسب چیدمان سفره هفت سین سنتی

در سفره هفت سین مدل سنتی، اولویت با رنگ های شاد و رنگ های گرم میباشد. سعی کنید هنگام خرید و گرد هم آوردن اجزای سفره هفت‌سین، بیش از هر چیزی به همنشینی رنگ‌های آن در کنار هم فکر کنید.

«اگر تمایل دارید با انواع رنگ ها آشنا شوید و بدانید که چگونه میشود رنگ ها را با یکدیگر ترکیب و هماهنگ کرد، میتوانید اینجا کلیک کنید

پیشنهاد میکنیم با شناخت قوانین رنگ‌ها و با توجه به سلیقه شخصی‌تان، بهترین رنگ را انتخاب کنید. توصیه میکنیم بعد از چیدمان خود، چندین بار سفره هفت سین را از دور و نزدیک تماشا کنید تا بتوانید بهترین ترکیب رنگ و چیدمان را در تزیین سفره هفت سین خود داشته باشید.

مکان مناسب برای پهن کردن سفره هفت ‌سین سنتی

مکان مناسب برای پهن کردن سفره هفت ‌سین سنتی

سفره هفت‌سین مدل سنتی را می‌توانید هم روی زمین پهن کنید و هم روی میز بچینید. پیشنهاد ما به شما پهن کردن سفره هفت سین روی زمین است زیرا ظاهری قدیمی را القا میکند. توجه کنید سفره هفت سین را حتماً در محلی بچینید که مهمانان به راحتی بتوانند آن را ببینند. اگر انتخاب شما سفره‌ای سنتی است، رعایت تقارن در چیدمان سفره هفت سین، شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند. اگر میخواهید سفره هفت سین را روی میز پهن کنید، کنسول‌های کنار دیوار یا میزهای کنار مبلی در حاشیه فضای پذیرایی خانه، فضایی خوبی برای پهن کردن سفره هفت‌سین هستند.

سفره هفت سین مدرن

سفره هفت سین مدرن

سبک مدرن در چیدمان سفره هفت­ سین برای افرادی که به سادگی همراه با شیک بودن علاقه دارند، بسیار مناسب است. قانون اصلی سفره هفت سین مدرن، سادگی است. به عبارت دیگر میتوان سفره هفت سین سبک مدرن را سفره هفت سین مینیمال نیز نامید. در ادامه با ویژگی های سفره هفت سین مدرن آشنا میشوید. همچنین خواهید فهمید، برای چیدمان و تزیین سفره هفت سین مدرن چه کار باید کرد.

پارچه های مناسب سفره هفت سین مدرن

پارچه های مناسب سفره هفت سین مدرن

در سفره های هفت سین مدل مدرن، حتماً باید از پارچه های ساده و بدون طرح و نقش، استفاده کرد. از شلوغی چیدمان در سفره هفت سین مدرن جداً خودداری کنید. پیشنهاد میکنیم از پارچه هایی با رنگ های خنثی مانند سفید استفاده کنید. شما حتی در سبک مدرن میتوانید سفره هم پهن نکنید و تنها اجزای هفت سین را در ظروف هفت سین قرار دهید.

ظروف مناسب سفره هفت سین مدرن

ظروف مناسب سفره هفت سین مدرن

برای چیدمان و تزیین سفره هفت سین مدرن، شما نیازمند ظروف هفت سین لوکس و مدرن هستید. ظروف سرامیکی، شیشه ای و کریستال گزینه های مناسبی برای شما هستند. برای رعایت قانون سادگی همراه با شیک بودن، لازم است از ظروف کوچکتری در سبک مدرن نسبت به مدل سنتی استفاده کنید. در چیدن سفره های هفت سین مدرن، معمولاً هر کدام از اجزای اصلی هفت سین، به مقدار کمی درون ظروف کوچک قرار داده میشود. به عنوان مثال یک عدد سیب تعداد کمی سکه و … . همچنین در این سبک از چیدمان، از ظروف تک رنگ و بدون تزیینات، طرح و نقش استفاده میشود. رنگ اغلب این ظروف، بی رنگ، خنثی یا رنگ های ملایم است.

ترکیب رنگ متناسب چیدمان سفره هفت سین مدرن

ترکیب رنگ متناسب چیدمان سفره هفت سین مدرن

در سفره هفت سین مدل مدرن، باید تنها از یک رنگ و نهایت دو رنگ استفاده کرد. رنگ مناسب سفره هفت سین مدرن، رنگ های خنثی مانند سفید و رنگ های سرد مانند آبی و سبز است.

« اگر تمایل دارید بدانید متناسب با دکوراسیون خانه خود، میتوانید از چه رنگ هایی برای چیدن یک سفره هفت سین مدرن استفاده کنید، میتوانید مقاله نقش رنگ در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید و با ترکیب رنگ های مناسب خانه خود، آشنا شوید.»

مکان مناسب برای پهن کردن سفره هفت ‌سین مدرن

مکان مناسب برای پهن کردن سفره هفت ‌سین مدرن

اگر انتخاب شما سفره‌ای مدرن است، رعایت توازن در سفره بسیار مهم است. نیازی نیست مانند سبک سنتی از هر چیزی دو تا در هر طرف سفره داشته باشید یا به فکر چیدمانی گرد و مشخص باشید. آزاد و رها، تنها به زیبایی و سادگی سفره فکر کنید. شما میتوانید از چند میز کوچک با اختلاف ارتفاع استفاده کنید یا در محدوده‌ای کوچک، سفره را روی یک میز یا کنسول کوچک در سالن پذیرایی بچینید.

سفره هفت سین خاص

 

سفره هفت سین خاص

چیدمان سفر هفت سین خاص، می تواند جذاب باشد و شما انتخاب های بیشتر و آزادانه تری داشته باشید. شما میتوانید برای چیدن یک سفره هفت سین خاص، دو سبک مدرن و سنتی را با یکدیگر تلفیق کنید. تنها نکته این سبک این است که تا میتوانید در انتخاب های خود، خلاقانه باشید. در ادامه چند پیشنهاد برای چیدمان و تزیین سفره هفت سین خاص را به شما ارائه میدهیم. در انتها در این سبک، تنها سلیقه و خلاقیت شما مهم است.

1- پیشنهاد میکنیم از ظروفی مانند سفالی، چوبی، ظروف برنجی و …

2- سفره‌های هفت‌سین آویزی، سفره‌های هفت‌سین در یک حباب شیشه‌ای و ایده‌های بسیار دیگری که می‌تواند ظاهری منحصر به‌ فرد به سفره نوروز امسال شما ببخشد، میتوانند گزینه های مناسبی باشند.

سفره هفت سین عروس شیک و جذاب

سفره هفت سین عروس شیک و جذاب

بسیاری از عروس و دامادها دوست دارند هفت سین سال اول زندگیشان خاص، زیبا و جذاب باشد. این اولین عید نوروزی شما نو عروس و داماد است و بیشتر فامیل و آشنایان اگر تا به حال پا به خانه آنها نگذاشته باشند، برای عید به احتمال زیاد به ملاقات خانه تان می آیند. پس بهتر است همه چیز بی نقص باشد!

ویژگی اصلی سفره هفت سین عروس، تجملاتی و لوکس بودن آن است. مهم نیست که به مدل سنتی سفره هفت سین علاقه دارید یا سبک مدرن. مهم این است که شیک ترین سفره هفت سین ممکن را بچینید. به عنوان مثال اگر سبک شما سنتی باشد، میتوانید از ست ظروف برنجی هفت سین استفاده کنید زیرا ظاهری شیک و تجملاتی دارند. اگر سبک سفره هفت سین مورد علاقه شما مدرن میباشد، میتوانید از ظروف سفید سرامیکی استفاده کنید.

 

حالا که با انواع چیدمان و تزیین سفره هفت سین آشنا شدید، شما برای امسال از چه سبکی برای چیدن سفره هفت سین استفاده خواهید کرد؟ به نظر شما بهترین ویژگی سبک سنتی و مدرن چیست؟ شما برای داشتن یک سفره هفت سین خاص، چه ایده های خلاقانه ای دارید؟ اگر سوالی در مورد چیدن سفره هفت سین دارید، میتوانید در قسمت نظرات کاربران از ما سوال کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • معصومه یزدان پرست پاسخ دهید

    عالی

    26 اسفند 1401
    REPLY