انواع گردنبند زنانه

انواع گردنبند زنانه

دسته بندی: آموزش

آیا با انواع گردنبند زنانه آشنایی دارید؟ آیا میدانید هنگام خرید گردنبند، باید به چه نکاتی توجه کنید؟ ویژگی ها و کاربرد انواع گردنبند چیست؟ برای انواع استایل و لباس، چه گردنبند های مناسب است؟ گردنبند در ظاهر و استایل افراد چه تاثیراتی دارد؟ نوع یقه لباس چه اهمیتی در انتخاب گردنبند دارد؟ در این مقاله با انواع مدل گردنبند زنانه آشنا میشوید. همچنین با ویژگی ها و کاربرد انواع گردنبند آشنا خواهید شد و میفهمید که برای خرید گردنبند باید به چه نکاتی توجه کنید. همچنین اگر میخواهید با انواع ست کامل زیورآلات مناسب خود آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم به مقالات انواع گوشواره زنانه ، انواع دستبند زنانه و انواع النگو مراجعه کنید.

بررسی و آشنایی با طول انواع گردنبند زنانه

بررسی و آشنایی با طول انواع گردنبند زنانه

گردنبندها به عنوان اولین چیزی هستند که در میان جواهرات شما خودنمایی می کنند. پس شکل، جنس و تناسب آن ها با لباس ها و اندام شما، تاثیر اساسی روی استایل شما خواهد داشت. گردنبندها را میتوان به شیوه های مختلفی دسته‌بندی کرد. در این مقاله به بررسی و آشنایی با انواع گردنبند زنانه، بر اساس طول و مدل، میپردازیم.

گردنبد ها در طول های مختلفی طراحی و تولید می شوند که هر یک، مناسب افراد به خصوصی می باشد. طول انواع گردنبند های همه کاره، معمولاً در حدود ۱۶ تا ۱۸ اینچ (هر اینچ برابر 54/2 سانتی متر میباشد) است. گردنبندهای همه کاره، مناسب تمامی استایل ها و موقعیت ها میباشند. به عنوان مثال؛ مناسب برای بلوزهای یقه باز، لباس ها و پیراهن های کشباف و یقه دلبری میباشند. به طور کلی ابعاد استاندارد گردنبند ها به شرح زیر است و در ادامه با هر کدام بیشتر آشنا خواهید شد:

گردنبند گلوبند (یقه ای): ۱۲ تا ۱۴ اینچ

گردنبند چوکر: ۱۴ تا ۱۶ اینچ

گردنبند پرنسسی: ۱۶ تا ۱۸ اینچ

گردنبند جشنی (ضیافتی): ۲۰ تا ۲۲ اینچ

گردنبند اپرا: ۲۲ تا ۲۴ اینچ

گردنبند کمند: ۳۰ اینچ به بالا

گردنبند یقه ای (Collar Necklace)

گردنبند یقه ای (Collar Necklace)

کوتاه ترین گردن بند را گلوبند یا گردنبند یقه ای میگویند. در گذشته برای تمام گردنبند ها، از اصطلاح یقه ای استفاده میکردند. اما امروزه تنها به کوتاه ترین گردنبندها، گردنبند یقه ای میگویند. گردنبندهای یقه‌ای کاملاً به گردن میچسبند و بالای استخوان ترقوه قرار میگیرند. در حال حاضر، معمولاً گردنبند های یقه ای ضخیم هستند و به یقه‌ی پیراهن شباهت دارند. طول گردنبند های یقه ای میتواند بین 30 تا 40 سانتی متر باشد.

این گردنبندها ممکن است از جنس فلز، روبان، مخمل و حتی چرم باشند. گردنبند های یقه ای که امروزه مد هستند بهتر است بدون گردنبندهای دیگر استفاده شوند. گردنبند یقه ای با لباس های یقه باز، یقه قایقی و زیرشانه ای، جلوه خاصی دارد. همچنین برای لباس‌های مجلسی، گردنبند گلوبند، یک مکمل عالی است. بطور کلی، این نوع گردن بند، برای لباس‌هایی با یقه‌های U شکل، یقه گرد و لباس‌های دکلته مناسب است.

«اگر میخواهید گردنبند های شیک مناسب لباس های مجلسی را مشاهده کنید، میتوانید به انواع گردنبند های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گردنبند چوکر (Choker Necklace)

گردنبند چوکر (Choker Necklace)

به گردنبند چوکر گردنبند طوقی نیز میگویند. گردنبند چوکر نیز جزو گردنبندهای کوتاه محسوب میشود. گردنبند چوکر تنوع بالایی در جنس و طرح دارد. گردنبند چوکر روی گردن و پایین استخوان ترقوه قرار میگیرد. طوقی یا همان گردنبند چوکر نسبت به گردنبند یقه ای آزادتر و دارای طول بیشتری است. گردنبندهای چوکر می توانند شامل مهره، آویز یا طرح های پیچیده تر باشند. میتوان گفت هر زمان که لباس های یقه باز مثل دکلته مد شده، استفاده از گردنبند چوکر نیز مرسوم شده است. طول گردنبند های چوکر بین 35 تا 45 سانتی متر میباشد.

نکته مثبت گردنبندهای چوکر این است که که مکمل هر نوع خط گردنی شما هستند. چوکرها می توانند روی یکدیگر قرار بگیرند و کل گردن را بپوشانند. همچنین یک گردنبند چوکر نازک که روی گردن قرار می گیرد را میتواند با یک گردنبند بلندتر با سایز اپرا به تن کنید. این دو سایز تضاد زیبایی را در کنار یکدیگر ایجاد می کنند. گردنبندهای چوکر، در کنار لباس های یقه هفت، v شکل و یقه اسکوپ، جلوه ی خاصی دارند. شما با هر استایلی میتوانید از گردنبند چوکر استفاده کنید. همراه شلوار جین، لباس رسمی، در محل کار، مجالس خاص، مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی، میتوانید از انواع گردنبند های چوکر استفاده کنید.

«اگر به دنبال گردنبندی هستید که بتواند با هر استایلی ست شود، میتوانید به انواع گردنبند برنجی هندی مراجعه کنید.»

گردنبند پرنسسی (Princess Necklace)

گردنبند پرنسسی (Princess Necklace)

گردنبند پرنسس به دلیل ظاهر سلطنتی، شیک و اینکه به طور معمول از نگین بسیاری ساخته می شود، یک نوع گردنبند محبوب و رایج است. گردنبند پرنسس، از گردنبند چوکر بلندتر و از گردنبند جشنی، کوتاه تر است. طول آن معمولاً بین 42 تا 48 سانتی متر است و در دو طرح سبک و سنگین موجود است. گردنبند پرنسسی دقیقاً زیر استخوان ترقوه قرار می گیرد. بسیاری از گردنبندهای پرنسس، دارای آویز هستند و عموماً آویز یا نقطه ی کانونی گردنبند پرنسس، زیر استخوان ترقوه قرار می گیرد.

شما میتوانید از گردنبند پرنسس در موقعیت های مختلف استفاده کنید. اما گردنبند پرنسس بیشتر برای لباس های رسمی مناسب است. می توانید از این گردنبند به همراه لباس یقه هفت یا همراه با کت زنانه استفاده کنید.

«چنانچه به دنبال گردنبند های لوکس مناسب مهمانی ها و لباس های رسمی هستید، میتوانید به انواع گردنبند های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گردنبند جشنی (Matinee Necklace)

گردنبند جشنی (Matinee Necklace)

به گردنبند جشنی، گردنبند نمایشی یا گردنبند ضیافتی نیز میگویند. طول گردنبند جشنی، بلندتر از طول گردنبند پرنسس و کوتاه تر از طول گردنبند اپرا میباشد. همین عامل باعث شده تا امکان استفاده از گردنبند نمایشی با گردنبندهایی با سایزهای دیگر وجود داشته باشد. طول گردنبند جشنی بین ۵۵ تا ۶۰ سانتی‌متر است و جایی بین استخوان ترقوه و میان سینه ها قرار می گیرد.

گردنبند نمایشی را می‌توانید با لباس‌های رسمی به ‌راحتی ست کنید. همچنین گردنبندهای نمایشی در کنار لباس های یقه بسته و یقه اسکی ظاهر جذابی دارند. گردنبند های جشنی به ‌طور معمول با مهره و سنگ طراحی می‌شوند.

«برای مشاهده گردنبند های زیبا و جذاب مناسب لباس هایی با یقه های بسته و یقه اسکی، پیشنهاد میکنیم به انواع گردنبند های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گردنبند اپرا (Opera Necklace)

گردنبند اپرا (Opera Necklace)

گردنبند اپرا برای کسانی مناسب است که دوست دارند کمی جذابیت دراماتیک به استایل خود اضافه کنند. . گردنبندهای اپرا را معمولاً با مروارید یا مهره طراحی می‌کنند. اگر گردنبند بلندی می خواهید، می توانید گردنبند اپرا را به صورت تک رشته بپوشید یا آن را دو بار دور گردنتان بپیچیید تا شبیه چوکر دو رشته ای باشد. گردنبند اپرا بلند تا زیر سینه یا نزدیک ناف قرار می گیرد.

طول گردنبند اپرا بین 70 تا 85 سانتی‌متر است. از آنجا که این گردنبند بلند است، می توانید آن را با یقه های مختلف ست کنید. مثلاً یک گردنبند اپرای بلند، در کنار گردنبند چوکر و لباس یقه هفت، جلوه ی خاصی پیدا می کند. همچنین می‌توانید آن را همراه با لباس‌های یقه ‌اسکی یا یقه ‌ایستاده استفاده کنید. گردنبند اپرا همه کاره است و در تمام مراسم های رسمی، همه را مجذوب خود میکند.

«اگر به دنبال گردنبند هایی هستید که با یکدیگر ست شوند، توصیه میکنیم به انواع گردن بند برنجی هندی مراجعه کنید.»

گردنبند کمندی (Lariat Necklace)

گردنبند های کمندی به گردبند های طنابی یا گردنبندهای ریسمانی نیز معروف هستند. همچنین گردنبندهای طنابی با عنوان گردنبند Y نیز شناخته می شوند. گردنبند کمندی بلندترین نوع گردنبند میباشد و فاقد گیره است. زنجیر یا مهره ی گردنبند طنابی، به شکل یک طناب بلند است که انتهای آن داخل یک دایره قرار می گیرد و بسته می شود.

طول گردنبند طنابی بین 80 تا 90 سانت میباشد. گردنبند کمندی رو یا پایین تر از ناف قرار می گیرد، اما امکان تنظیم طول آن وجود دارد. بسته به طول گردنبند طنابی، می توانید آن را چندین بار دور گردن خود بپیچید و به شکل گردنبند چوکر درآورید. به علاوه می توانید با تغییر انتهای گردنبند، سایز آن را به اندازه ی دلخواه خود درآورید. از این رو دست شما در انتخاب یقه ی لباس خود باز است. گردنبند های کمندی بلند، مناسب استایل‌های بوهو (boho) میباشد.

«چنانچه به گردنبند های همه کاره علاقه دارید، پیشنهاد میکنیم به انواع گردنبند های برنجی هندی مراجعه کنید.»

بررسی و آشنایی با انواع مدل گردنبند زنانه

بررسی و آشنایی با انواع مدل گردنبند زنانه

حالا که با انواع گردنبند زنانه از لحاظ طول آشنا شدید، بهتر است به محبوب ترین مدل های گردنبند در هر سایز بپردازیم. گردنبند های زنانه تنوع بسیار زیادی در طراحی و مدل دارند که در ادامه با پرطرفدارترین و زیباترین آنها آشنا میشوید.

گردنبند رو مانتویی

گردنبند رو مانتویی

گردنبند های رو مانتویی یا گردنبند های رو لباسی، جزو بلند ترین گردنبند ها محسوب میشوند. سایز گردنبند های رو مانتویی معمولاً جشنی، اپرا و کمندی است. گردنبند بلند زنانه و دخترانه که بر روی لباس مورد استفاده قرار می گیرند، برای استفاده روزانه مناسب هستند. به همین دلیل می توانند یک هدیه زنانه و دخترانه مناسب باشند.

گردنبند های رو مانتویی طرح ها و مدل های مختلفی دارند. به عنوان مثال گردنبند های رو مانتویی تک نگین بسیار محبوب میباشند. این نوع گردنبند ها در نگاه اول همه را مجذوب خود میکنند. شما با هر استایل و لباسی میتوانید از گردنبند های رو لباسی استفاده کنید. در خانه، محل کار، دورهمی های خانوادگی، مهمانی ها و مجالس خاص میتوانید از گردنبند های رو مانتویی استفاده کنید. گردنبند های رومانتویی مناسب تمامی یقه های لباس ها میباشند و با انواع لباس ست میشوند.

«اگر میخواهید برای مادر، همسر یا خواهر خود هدیه ای مثل کادو روز مادر و روز زن تهیه کنید، توصیه میکنیم به انواع گردن بند های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گردنبند آویز زنانه  (Pendant Necklace)

گردنبند آویز زنانه  (Pendant Necklace)

گردنبندهای آویز زنانه، در طرح ها و رنگ های مختلفی دیده می شوند. گردنبند آویز یکی از تطبیق‌ پذیرترین زیورآلات است و نه‌ تنها باعث جذاب‌تر شدن استایل شما می‌شود، بلکه می‌توانید از طریق آن شخصیت خود را نشان دهید. آویز این گردنبندها، نقطه‌ی کانونی میباشد که به یک زنجیر با هر طولی وصل می شود.

گردنبندهای آویز تک نگین، حالت خاصی از گردنبندهای آویز میباشند. در گردنبندهای آویز تک نگین، تمرکز اصلی روی یک سنگ، مروارید، الماس یا اشیای دیگر است. گردنبندهای تک نگین هیچ وقت از مد نمی افتند و ظاهر ساده ای دارند. پلاک‌های گردنبندهای آویز به شکل‌های مختلفی طراحی می‌شوند؛ ماه و ستاره، درخت، سنگ‌های قیمتی و … . این نوع گردنبند تقریباً برای همه خانم ها با تمام استایل‌ها مناسب است.

«اگر به دنبال گردنبند هایی هستید که هیچگاه قدیمی نشوند و از مد نیفتند، میتوانید به انواع گردن بندهای برنجی مراجعه کنید.»

گردنبند لاکت زنانه (Locket Necklace)

گردنبند لاکت زنانه (Locket Necklace)

گردنبند لاکت، یک گردنبند آویز کوچک است که در داخل آویز آن یک عکس یا یادبود قرار می گیرد. این گردنبندها بدلیل یادگاری که با خود حمل میکنند، ارزشمند هستند و معمولاً از یک نسل به نسل دیگر خانواده منتقل می شوند. عکس داخل آن ها، برای خانواده مفهوم عمیقی دارد و سرشار از خاطرات و احساسات است. گردنبندهای لاکت در دوران ویکتوریا مرسوم بودند ولی همچنان هم طرفداران زیادی دارند.

گردنبندهای لاکت معمولاً دارای سایز اپرا هستند، اما با زنجیرهای پرنسس نیز ظاهر جذابی دارند. اگر آویز لاکت شما بلند است، می توانید از یک زنجیر با سایز چوکر به همراه آن استفاده کنید.

«اگر به دنبال گردنبندهایی مناسب کادو دادن و یادگاری هستید، میتوانید به انواع گردنبندهای برنجی هندی مراجعه کنید.»

گردنبند مهره ای زنانه (Bead Necklace)

گردنبند مهره ای زنانه (Bead Necklace)

گردنبند های مهره ای معمولاً با طول های چوکر، پرنسسی، جشنی و اپرا تولید میشوند. گردنبندهای مهره ای، از چندین مهره با اندازه های متفاوت تشکیل میشوند. عموماً، بزرگ ترین مهره ها در مرکز گردنبند قرار می گیرند. هر چقدر که مهره ها به کناره ها نزدیک تر می شوند، از قطرشان کاسته خواهد شد. همچنین گردنبند های مهره ای ساده تری با مهره های هم اندازه نیز وجود دارند تا همراه با استایل های ساده و رسمی بتوانید از آنها استفاده کنید.

غالباً در گردنبند های مهره ای، از مرجان، بیک لایت و فیروزه استفاده می شود. به عنوان مثال، گردنبندهای مروارید، غالباً به شکل گردنبندهای مهره ای ساخته می شوند.

«اگر میخواهید گردنبند های مناسب کارهای روزمره را مشاهده کنید، میتوانید به انواع گردنبند برنجی هندی مراجعه کنید.»

گردنبند مروارید زنانه (Pearl Necklace)

گردنبند مروارید زنانه (Pearl Necklace)

گردنبند مروارید محبوب ترین نوع گردنبند مهره ای میباشد. گردنبند مروارید، یکی از ملزومات اصلی برای زنان شیک پوش است. مرواریدها در گردنبندهای مروارید، توسط یک نخ مخصوص به یکدیگر وصل می شوند. گردنبندهای مروارید زنانه، ظاهری کلاسیک دارند و حس وقار و آرامش را به انسان القا می کنند. شما در مهمانی ها و مجالس رسمی میتوانید از گردنبند های مروارید استفاده کنید.

«اگر به دنبال گردنبند های کلاسیک و مدرن هستید، میتوانید به گردنبندهای برنجی هندی مراجعه کنید.»

گردنبند چند رشته ای زنانه (Multi-strand Necklace)

گردنبند چند رشته ای زنانه (Multi-strand Necklace)

گردنبندهای چند رشته ای، از چند رشته گردنبند ساخته می شوند که همگی به یک گیره وصل هستند. این سبک از گردنبندها عموماً در گردنبندهای مروارید و مهره ای دیده می شوند. گردنبندهای چندرشته ای عموماً در سایز چوکر و پرنسسی یافت می شوند. در این سایزها، گردنبندهای چندرشته ای کاملا تخت قرار می گیرند و پیچ و تاب نمی خورند.

پرفروش ترین نوع گردنبند چند رشته ای، گردنبند سه رشته ای (triple strand) میباشد. هر چه تعداد رشته های این نوع گردنبند، بیشتر شود، برای مجالس خاص و مهمانی ها مناسب تر میباشد.

«اگر میخواهید گردنبندهای مناسب مهمانی ها و مجالس خاص را مشاهده کنید، میتوانید به گردن بند های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گردنبند سوتوار زنانه (Sautoir Necklace)

گردنبند سوتوار زنانه (Sautoir Necklace)

جالب است بدانید اصطلاح Sautoir در زبان فرانسه به معنی گردنبند بلندی ست که یک آویز زینتی از آن آویزان است. سایز این گردنبندها، معمولاً اپرا یا بیشتر است. این گردنبندها بیشتر در قرن بیستم و همزمان با جنبش Art Deco مطرح شدند.

بدلیل اینکه گردنبندهای سوتوار بلند هستند، می توانید از آن ها به روش های مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال؛ می توانید از این گردنبندها برای تزیین سر استفاده کنید یا آن ها را به صورت گردنبند دو بار دور گردنتان بچرخانید. حتی میتوانید آن ها را چند بار دور دست خود بپیچید و به عنوان دستبند مورد استفاده قرار دهید. گردنبند سوتوار برای مهمانی ها و مجالس خاص میباشد. همچنین گردنبند سوتوار مناسب برای لباس‌های یقه‌گرد، یقه‌هفت و دکلته میباشد.

«اگر به دنبال گردنبند هایی خاص با طراحی های جذاب هستید، پیشنهاد میکنیم به انواع گردنبندهای برنجی هندی مراجعه کنید.»

گردنبند نگلیژه زنانه (Negligee Necklace)

گردنبند نگلیژه زنانه (Negligee Necklace)

سبک گردنبند نگلیژه، به قرن 19 میلادی و دوره ی ادواردی باز می گردد. در این گردنبند، دو سنگ دراپ (اشکی) نامتقارن، از آویز گردنبند، آویزان می شوند. گردنبندهای نگلیژی عموماً بلند هستند. سایز گردنبند نگلیژه معمولاً پرنسسی یا بیشتر است.

گردنبندهای نگلیژه ظریف میباشند. پیشنهاد میشود گردنبند نگلیژه را با لباس‌های براق ست کنید تا جلوه‌ زیبای لباس با ظرافت این گردنبند کامل شود. یقه‌های دکلته و یقه‌دلبری، برای استفاده همراه با این گردنبند مناسب‌اند. گردنبند نگلیژه مخصوص مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی میباشد.

«چنانچه به دنبال زیورآلات و گردنبند های زیبا هستید، میتوانید به انواع گردنبندهای برنجی مراجعه کنید.»

نکاتی که باید در مورد انتخاب انواع گردنبند در نظر بگیرید

نکاتی که باید در مورد انتخاب انواع گردنبند در نظر بگیرید

هنگام خرید گردنبند باید به طول گردنبند دقت کنید. هنگام انتخاب طول مناسب برای گردنبند، توجه به ویژگی‌هایی مانند فرم گردن، اندازه‌ دور گردن، قد، شکل بدن و فرم صورت بسیار مهم است. شما با مشخص کردن فرم بدن و سلیقه خود، به راحتی میتوانید گردنبند های مناسب خود را پیدا کنید. اگر میخواهید بدانید که چه گردنبندی برای شما مناسب است، کافیست به مقاله 6 نکته اصلی هنگام خرید و استفاده انواع گردنبند مراجعه کنید. در این مقاله ما شما را یاری میکنیم تا بهترین گردنبند ها را برای خود انتخاب کنید.

 

در این مقاله با انواع گردنبند از لحاظ طول و مدل آشنا شدید. همچنین فهمیدید که چگونه میتوان گردنبند خود را انتخاب کنید. اگر سوالی در مورد انواع گردنبند و نحوه انتخاب آنها دارید، میتوانید در قسمت نظرات کاربران از ما سوال کنید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “انواع گردنبند زنانه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *