انواع مدل گوشواره زنانه

انواع مدل گوشواره زنانه

دسته بندی: آموزش

آیا با انواع مدل های گوشواره آشنایی دارید؟ آیا میدانید کاربرد انواع گوشواره چیست؟ آیا میدانید کدام جنس گوشواره ها، برای رنگ پوست شما مناسب تر هستند؟ برای میهمانی های خاص، کدام مدل گوشواره ها مناسب هستند؟ گوشواره های دخترانه و زنانه چه تفاوت هایی دارند؟ به عنوان هدیه و کادو، چه مدل گوشواره هایی انتخاب مناسبی هستند؟ در این مقاله به طور کامل با انواع مدل های گوشواره آشنا میشوید. همچنین با ویژگی ها و کاربردهای هر کدام آشنا خواهید شد. میفهمید که برای مکان ها و کارهای گوناگون، چه گوشواره هایی مناسب تر هستند. همچنین اگر میخواهید با انواع ست کامل زیورآلات مناسب خود آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم به مقالات انواع گردنبند زنانه ، انواع دستبند زنانه و انواع النگو مراجعه کنید.

آشنایی با بخش‌های مختلف گوشواره زنانه

آشنایی با بخش‌های مختلف گوشواره زنانه

قبل از معرفی انواع گوشواره زنانه و دخترانه، بهتر است با بخش‌های مختلف یک گوشواره آشنا شوید. البته توجه داشته باشید که همه‌ی موارد زیر در تمامی گوشواره‌ها وجود ندارند. گوشواره ها بر اساس فرم و طراحی خود، ممکن است هر کدام از گزینه‌های زیر را در ساختار خود داشته باشند.

اشک (Drop) : قسمتی از گوشواره که از لاله گوش آویزان میشود را اشک میگویند.

هوب (Hoop) : یک طراحی دایره‌ای شکل است که بر روی سوراخ گوش، روی لاله قرار می‌گیرد و به سمت پشت آن می‌رود.

کلیپس (Ear Clip) : فلزی است که گوشواره را خیلی نرم روی لاله گوش نگه می‌دارد.

پست (Post) : بخشی از گوشواره است که داخل لاله گوش جای می‌گیرد.

پشت گوش (Ear Backs) : فلز کوچکی که پشت لاله گوش قرار می‌گیرد تا گوشواره را در سوراخ لاله گوش، محکم و ثابت نگه دارد.

پیچ (Screw) : یک قطعه پیچی شکل است که در پشت لاله گوش قرار میگیرد و گوشواره را در لاله گوش ثابت نگه می‌دارند.

انواع مدل گوشواره زنانه و دخترانه

انواع مدل گوشواره زنانه و دخترانه

گوشواره یکی از محبوب ترین اکسسوری ‌ها در میان خانم ‌ها و دختران است. گوشواره ها را بدلیل تنوع بسیار زیادی که دارند، میتوانید برای موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. موقع خواب، زمان بازی، دورهمی های خانوادگی، مجالس و مهمانی های خاص و … . بطور کلی در همه زمان ها میتوانید از گوشواره استفاده کنید به شرطی که از مدل های مناسب آن موقعیت استفاده کنید. برخی گوشواره ها کاربرد های خاصی دارند و برخی دیگر کاربرد های وسیع تری دارند. برای اینکه بدانید چه گوشواره هایی برای شما مناسب تر است، ابتدا باید انواع مدل گوشواره را بشناسید. در ادامه با انواع گوشواره زنانه و دخترانه آشنا میشوید.

گوشواره میخی (Stud)

گوشواره میخی (Stud)

گوشواره های میخی محبوب‌ترین و رایج‌ترین نوع گوشواره و زیورآلات هستند. گوشواره‌های میخی توسط یک میخ (پین) داخل سوراخی که روی لاله گوش ایجاد شده، وارد می شوند و با نگهدارنده‌ای از جنس‌های فلز یا پلاستیک، در پشت گوش ثابت می ماند. این نوع گوشواره معمولاً کوچک است و در میان جوانان محبوبیت بالایی دارد. اگر صورت بیضی شکل یا باریک و کشیده ای دارید، گوشواره میخی بسیار برای شما است.

چنین گوشواره ها و زیورآلات پرطرفدار، به دلیل ساختار ضخیم آنها و نزدیکی‌شان به لاله‌ی گوش، تزئینات سنگین‌تری دارند. . روی گوشواره های میخی، اغلب از سنگ‌های قیمتی همچون الماس، مروارید، فیروزه، عقیق و … استفاده می‌شود. ظاهر این زیورآلات خاص به گونه‌ی میباشد که انگار بدون هیچ نگهدارنده‌ی روی گوش معلق است.

گوشواره‌های میخی مناسب برای هر استایلی هستند. گوشواره میخی برای هر نوع لباس و تیپی، از شلوار جین و اسپرت گرفته تا لباس شب و مهمانی‌های رسمی، مناسب و قابل استفاده است.  یکی از محبوب‌ترین مدل های گوشواره میخی، مدل توپی است. در این مدل در جلوی گوش، توپ فلزی کوچکی به عنوان تزئینات گوشواره وجود دارد. مدل های ساده‌ی گوشواره میخی به دلیل داشتن سطح صاف و راحتی استفاده، جز پرکاربردترین گوشواره‌ها هستند.

«اگر به گوشواره های کوچک و شیک علاقه دارید، میتوانید به انواع گوشواره های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گوشواره قطره ای (Drop)

گوشواره های قطره ای جزو گوشواره های نسبتاً بزرگ میباشند. این گوشواره ها، آویزهای گوش هستند که از زیر لاله گوش آویزان می شوند. در کل گوشواره های قطره ای ظاهری نسبتاً ساده و شبیه قطره دارند. گوشواره های قطره ای می‌توانند تماماً فلزی یا ترکیبی از فلز و جواهر باشند. گوشواره قطره ای یا با سیم فلزی خمیده یا بوسیله میخی در بالای آن، از سوراخ لاله گوش شما آویزان میشود. برخی گوشواره‌های قطره ای به این صورتند که در انتهای زنجیر آویز، یک سنگ قیمتی، الماس یا مروارید کار شده است.

این گوشواره با اینکه آویزان است ولی برخلاف گوشواره‌های لوستری و گوشواره های آویزی، زیاد تکان نمیخورد. اگر میخواهید گوشواره‌ای ساده ولی کمی آویزان استفاده کنید، گوشواره قطره‌ای مناسب شماست. این گوشواره به علت ساده بودن، مناسب فضای کار است. البته اگر همراه سنگ های قیمتی بیاید، مناسب مجالس و مهمانی ها نیز میباشد. گوشواره قطره ای به هر طول مویی میاد و به موهای شما گیر نمیکند اما معمولاً برای خانم هایی با موهای بلند مناسب تر است. گوشواره‌های قطره‌ای مناسب صورت های قلبی، بیضی، کشیده و مثلثی سر پایین می باشد.

«اگر میخواهید گوشواره ای بخرید که هم بتوانید در محل کار و هم در مجالس خاص و مهمانی ها استفاده کنید، به انواع گوشواره های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گوشواره آویزی (Dangle)

گوشواره آویزی (Dangle)

این گوشواره مثل گوشواره قطره‌ای زیر لاله گوش آویزان می شود ولی دارای طراحی پیچیده تری میباشد. میتوان گفت گوشواره آویزی بین گوشواره لوستری و گوشواره قطره ای قرار میگیرد. به عبارتی دیگر، گوشواره آویزی همان گوشواره قطره ای میباشد با طراحی پیچیده و تجملاتی تر که با سنگ ها و جواهرات قیمتی کاملاً  طاهری لوکس و زیبا پیدا کرده است.

همچنین گوشواره آویزی، ظاهری تخت و مسطح، همراه با طول بیشتر نسبت به گوشواره قطره ای دارد. به همین علت بیشتر حرکت می کند و امکان دارد که به موهای شما گیر کند. پس گوشواره های آویزی مناسب استفاده روزانه و محل کار نیستند. گوشواره های آویزی مناسب صورت مربعی، دایره ای، بیضی و مثلثی سر پایین می باشند.

«در صورت تمایل به خرید گوشواره آویزی لوکس برای مهمانی، میتوانید به انواع گوشواره های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گوشواره حلقه ای (Hoop)

گوشواره حلقه ای (Hoop)

گوشواره حلقه ای، جزو گوشواره ها و زیورآلات کلاسیک زنانه محسوب میشود. همان‌ طور که از نام گوشواره مشخص است، شکل دایره‌ای دارد. گوشواره حلقه‌ای درون سوراخ گوش قرار می‌گیرد و دور نرمه‌ی گوش حلقه می‌شود. این گوشواره معمولاً گرد است ولی اشکال مختلف دیگری مثل بیضی، مربع، لوزی و مثلث، در اندازه های مختلف هم وجود دارد. این نوع گوشواره از جنس های مختلف ساخته می‌شود و برای زیبایی بیشتر، ممکن است روی آن، سنگ‌های ریز کار کنند.

حلقه‌های باریک و بزرگ برای جوانان و نوجوان‌ها مناسب است. نمونه‌های کوچک‌تر برای کسانی که شیک و باکلاس بودن را دوست دارند، انتخاب خوبی است. گوشواره حلقه‌ای می‌تواند فلزی ساده یا به‌ همراه سنگ‌های قیمتی باشد. گوشواره حلقه ای می‌تواند دارای حلقه منظم یا نامتقارن باشد. نمونه‌های نامتقارن برای خانم های جسور، ماجراجو و کسانی که دوست دارند متفاوت باشند، مناسب است.

گوشواره‌ حلقه ای برای صورت‌های مربعی بهترین گزینه بشمار می‌روند. توجه کنید که گوشواره های حلقه ای همه کاره هستند و برای هر تیپی از محیط کار گرفته تا دورهمی های آخر هفته، برای بیشتر زنان مناسب هستند.

«اگر به دنبال گوشواره ای هستید که بتوانید در موقعیت های مختلف از آن استفاده کنید، پیشنهاد میکنیم به انواع گوشواره برنجی هندی مراجعه کنید.»

گوشواره لوستری یا گوشواره چند شاخه (Chandelier)

گوشواره لوستری یا گوشواره چند شاخه (Chandelier)

گوشواره های لوستری، از شیک ترین و لوکس ترین نوع گوشواره های آویزی هستند. گوشواره های لوستری، بلند‌تر و با تزیینات بیشتر و پیچیده تر نسبت به گوشواره های آویزی هستند. گوشواره های لوستری یکی از لوکس‌ترین مدل گوشواره‌ ها و زیورآلات به شمار میایند. این گوشواره مناسب مهمانی‌ها، مجالس خاص و مراسم‌های رسمی میباشد.

گوشواره لوستری، صورت های گرد را لاغر‌تر نشان میدهد و مناسب افرادی با صورت‌های قلبی و بیضی شکل میباشد. گوشواره لوستری به خاطر طراحی خاص و تزئینات زیاد مانند سنگ های قیمتی، امکان دارد سنگین باشد. همچنین ممکن است بدلیل حرکت زیاد، به موهایتان گیر کند اما برای خانم هایی با مو های بلند بسیار جلوه میکند و همه را مجذوب خود میکند.

«اگر به دنبال گوشواره هایی لوکس و زیبا هستید که در مهمانی ها همه را مجذوب خود کنند، میتوانید به انواع گوشواره های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گوشواره بخیه ای یا گوشواره رشته ای (Threader)

گوشواره بخیه ای یا گوشواره رشته ای (Threader)

این گوشواره ها ظاهری ساده دارند و در همه حال می توان از آنها استفاده کرد. گوشواره بخیه ای یک زنجیر ساده دارد که به آن «نخ» هم می گویند. این زنجیر از بین سوراخ گوش شما می گذرند و ادامه زنجیر از پشت لاله گوش آویزان می شود و هیچ قفلی در پشت گوش ندارد. گوشواره های بخیه ای، این امکان را ایجاد می کنند که سنگ، الماس یا فلزاتی که در آن به کار رفته شده، آزادانه در جلوی گوش شما آویزان شوند، بدون اینکه هیچ قفلی در پشت گوش داشته باشند.

گوشواره بخیه‌ای یکی از مدرن ترین گوشواره هاست که مناسب لباس‌ها و سبک مینیمالیسم میباشد. اگر صورت قلبی، مربعی یا دایره ای دارید، این گوشواره مناسب شماست. موقع استفاده از این مدل گوشواره ها، باید مواظب باشید که در لباس هایتان گیر نکنند یا در موهایتان گره نخورند.

«اگر تمایل دارید گوشواره های سبک، مناسب ورزش، محل کار و مهمانی را مشاهده کنید، میتوانید به انواع گوشواره های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گوشواره فشرده (Huggie)

گوشواره فشرده (Huggie)

گوشواره فشرده مدل جدیدتری از گوشواره حلقه‌ای است که کوچک تر و ضخیم تر میباشد. گوشواره فشرده، دور تا دور سوراخ گوش را میگیرد و به لاله گوش می چسبد یا به اصطلاح لاله گوش را در آغوش میگیرد. به همین دلیل، اسم این گوشواره، هاگی به معنای بغل کردن و در آغوش گرفتن میباشد. با گوشواره های هاگی، دیگر در مورد گیر کردن گوشواره در لباس و موها نگرانی ندارید.

ضخامت این گوشواره باعث میشود که تزیینات بیشتری روی آن جا بگیرد. تزییناتی مانند: قلمزنی، سنگ های قیمتی و الماس، قپه دار و اشکال دیگری که از کار با فلزات باشد. گوشواره فشرده مناسب افرادی می باشد که دنبال گوشواره حلقه ای کوچک و جمع و جور هستند. گوشواره‌های هاگی هم مثل گوشواره حلقه‌ای، مناسب صورت های کشیده، بیضی، مثلثی سر پایین و مربعی هستند. همچنین گوشواره فشرده مناسب تمامی استایل‌ها در استفاده روزانه میباشد. شما میتوانید در موقعیت های مختلف از گوشواره های فشرده استفاده کنید.

«اگر میخواهید گوشواره های کوچک و مناسب تمامی استایل ها را مشاهده کنید، توصیه میکنیم به انواع گوشواره های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گوشواره دکمه گوش (Ear Cuff)

گوشواره دکمه گوش (Ear Cuff)

گوشواره های دکمه‌ گوش، مانند گوشواره‌های کلیپسی، به سوراخ گوش نیاز ندارند و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از گوش بیرونی آویزان شوند. این گوشواره‌ ها برای گذاشتن روی قسمت خارجی غضروف لاله گوش ساخته شده اند و نیازی به سوراخ کردن گوش ندارند. دکمه های گوش، بیشتر مناسب خانم هایی با موهای کوتاه میباشد که گوش ها در آن نمایان است و میتواند جلوه بیشتری روی گوش شما داشته باشد.

توجه کنید این گوشواره باید به قدری محکم باشد تا به راحتی روی گوش شما بدون حرکت قرار بگیرد و از گوش شما نیفتد. بعضی از این گوشواره‌ها دارای زنجیری هستند که انتهای آن وارد سوراخ گوش می شود. این گوشواره‌ها در اندازه‌ها و طرح های مختلف می باشند. بعضی از آن‌ها می توانند یک قسمت از گوش را بگیرند و برخی دیگر می‌توانند تمامی گوش شما را در بر بگیرد. جالب است بدانید از این گوشواره ها بصورت تکی نیز میتوان استفاده کرد.

«اگر میخواهید گوشواره هایی چشم گیر و جذاب را مشاهده کنید، میتوانید به انواع گوشواره های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گوشواره های کلیپسی (Clip-on)

گوشواره های کلیپسی (Clip-on)

گوشواره کلیپسی توسط گیره فنری که در پشت آن قرار دارد، با فشار به دو طرف لاله گوش، در جای خودش ثابت میماند. به همین دلیل گوشواره کلیپسی نیازی به سوراخ کردن گوش ندارد. توصیه می‌شود برای جواهرات گران قیمت از این مدل گوشواره استفاده نکنید زیرا احتمال گم شدن آن زیاد است.

با گذشت زمان و رایج شدن سوراخ کردن گوش در میان زنان، گوشواره های کلیپسی نیز محبوبیت خود را ازدست داده اند. اما اگر شما دوست ندارید گوش خود را سوراخ کنید، گوشواره های کلیپسی بهترین گزینه برای شما میباشند. از گوشواره کلیپسی با هر استایل و لباسی میتوانید استفاده کنید. تنوع در طراحی گوشواره های کلیپسی باعث شده با هر نوع و شکل صورتی، بتوانید از آنها استفاده کنید.

«اگر نمیخواهید گوشتان را سوراخ کنید ولی علاقه دارید از گوشواره استفاده کنید، میتوانید برای دیدن گوشواره های کلیپسی به انواع گوشواره های برنجی هندی مراجعه کنید.»

گوشواره قلاب دار (Hook Earring)

گوشواره قلاب دار (Hook Earring)

گوشواره های قلاب دار انواع متنوعی دارد. میتوان گفت گوشواره های آویزی، محبوب ترین نوع گوشواره های قلاب دار هستند. قدمت این گوشواره ها به زمان روم باستان بر میگردد که همچنان جزو محبوب ترین گوشواره ها محسوب میشوند. معمولاً ظاهری کشیده و بلند دارند که از لاله گوش آویزان میشوند. شما متناسب با هر لباس و موقعیتی، میتوانید از گوشواره های قلاب دار مناسب آن شرایط استفاده کنید.

گوشواره های قلاب دار، دارای تنوع زیادی در قلاب ها هستند که در ادامه با محبوب ترین آنها آشنا میشوید.

1- مدل قدیمی قلاب چوپان (shepherd’s hook) که دارای یک حلقه در جلوی آن است.

2- گوشواره قلوه ای (Kidney earwire) که برای امنیت بیشتر در برابر گم شدن یک چفت بسیار کم وزن دارد.

3- مدل بالانس که در جلویش زاویه ای تعبیه شده که از افتادن آن جلوگیری می کند.

4- مدل قلاب ماهیگیری که دارای سیم پیچ یا یک توپ یا هردوی آنها در قسمت جلو میباشد.

«برای مشاهده جذاب ترین و محبوب ترین گوشواره های قلاب دار، میتوانید به انواع گوشواره های برنجی هندی مراجعه کنید.»

راه تشخیص گوشواره مناسب رنگ پوست

راه تشخیص گوشواره مناسب رنگ پوست

گوشواره‌ها جزو زیورآلات و اکسسوری‌های زنانه‌ای هستند که در دو طرف صورت ما قرار میگیرند و بر روی ظاهر صورت ما تاثیر مستقیمی دارند. پس تناسب رنگ و جنس گوشواره با رنگ پوست زنان، باعث زیبایی دو چندان چهره خانم ها میشود.

باید بدانید طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که دارای پوست‌های روشن هستند، بهتر است که از فلزات سفید و نقره‌ای استفاده کنند. افرادی که دارای پوست‌های تیره‌تر هستند، طلای زرد خیلی بیشتر بهشون میاد. البته فلزاتی مثل مس و برنج که رنگ سرخ نه روشن و نه تیره دارند، برای انواع رنگ پوست مناسب هستند.

«اگر به دنبال گوشواره هایی هستید که به تمام رنگ پوست ها بیایند، میتوانید به گوشواره های برنجی مراجعه کنید.»

انواع گوشواره مناسب برای سلامت زنان

انواع گوشواره مناسب برای سلامت زنان

شاید تجربه کرده باشید که هنگام استفاده از برخی گوشواره ها، احساس خارش میکنید یا گوشتان قرمز میشود. این اتفاق بدلیل آلرژی پوست شما به جنس آن گوشواره و زیورآلات است. رایج‌ترین آلرژی که در افراد وجود دارد، آلرژی به فلز نیکل میباشد. این آلرژی باعث خارش، قرمزی، تورم و تاول می شود.

اگر چنین حساسیتی را تجربه کردید، باید سعی کنید که از گوشواره‌هایی با جنس های طلای ۱۸ عیار، تیتانیوم، مس، برنج، نقره و استرلینگ استفاده کنید. این جنس از گوشواره ها، در ساختار خود نیکل ندارند و در نتیجه باعث ایجاد حساسیت نمیشود.

 

 

حالا که با انواع مدل های گوشواره، ویژگی ها و کاربرد های هر کدام آشنا شدید، برای مجالس و مهمانی های خاص، ترجیح میدهید از چه نوه گوشواره ای استفاده کنید؟ به نظر شما برای محل کار، مدام مدل گوشواره مناسب تر است؟ اگر سوالی در مورد انواع گوشواره دارید، میتوانید در قسمت نظرات کاربران از ما بپرسید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “انواع مدل گوشواره زنانه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *