انواع دستبند زنانه

انواع دستبند زنانه

دسته بندی: آموزش

انواع دستبند زنانه چیست؟ برای هدیه و کادو دادن، کدام مدل دستبند مناسب تر است؟ ویژگی انواع مدل دستبند زنانه چیست؟ برای خرید دستبند و زیورآلات زنانه باید به چه نکاتی  توجه کنیم. اهمیت دستبند در زیورآلات و اکسسوری های زنانه چیست؟ برای داشتن یک استایل شیک، بهتر است از چه مدل دستبند هایی استفاده کنیم؟ در این مقاله با انواع مدل دستبند زنانه آشنا میشوید. همچنین با ویژگی ها و کاربرد انواع دستبند زنانه آشنا خواهید شد. همچنین اگر میخواهید با انواع ست کامل زیورآلات مناسب خود آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم به مقالات انواع گوشواره زنانه ، انواع گردنبند زنانه و انواع النگو مراجعه کنید.

انواع دستبند زنانه

انواع دستبند زنانه

دستبند از پرکاربرد ترین زیورآلات و اکسسوری ها در پوشش زنان و دختران ایرانی میباشد. در جعبه‌های جادویی جواهرات، زیورآلات و بدلیجات زنانه، همیشه چند گردنبند، انگشتر، پابند، النگو و دستبند، جای ثابتی دارند. دستبند محصولی است که حتی در ساده‌ ترین طرح‌ها هم می‌تواند به زیبایی، فضای خالی مچ دست را پر کند و ظاهر زیباتری به دستان شما بدهد.

هماهنگ کردن رنگ، طرح و مدل دستبند با ساعت، انگشتر یا حتی لاک ناخن‌ها، از آن ترفندهای کوچک و زیرکانه‌ای است که به راحتی، تصویر دلنشینی از شخصیت آراسته و دقیق شما را در ذهن اطرافیان ثبت می‌کند. هنگام خرید دستبند، باید به نوع دستبند و قفل آن توجه کنید. باید بدانید که چه مدل دستبندی برای مراسم و لباس مورد نظر شما مناسب است. در ادامه با انواع مدل دستبند زنانه آشنا میشوید.

دستبند النگویی (Bracelet)

دستبند النگویی (Bracelet)

دستبند النگویی، مانند النگو، ظاهری دایره‌ای دارد و نسبت به النگو انعطاف پذیرتر میباشد. به زبان ساده میتوان گفت دستبند النگویی، النگویی انعطاف پذیر یا النگوی قفل دار میباشد. دستبندهای النگویی از مواد مختلفی مثل برنج، مس، نقره، طلا، پلاستیک و … ساخته می شوند و بصورت ست یا ترکیبی استفاده می شوند. جالب است بدانید دستبند النگویی به طور سنتی در هند، سریلانکا، پاکستان، آفریقای جنوبی و بنگلادش مورد استفاده قرار میگرفته است.

برای بستن دستبندهای النگویی بدون قفل، باید انگشتان دست خود را جمع کنید و دستبند النگویی را از نوک انگشتان دست به سمت بالا بلغزانید. معمولاً استفاده از دستبندهای دارای قفل و گیره، راحت تر میباشد. از دستبند النگویی همراه تمام استایل ها و لباس ها میتوانید استفاده کنید. البته برای موقعیت های رسمی مناسب تر هستند. دستبند النگویی بسیار ساده است ولی در عین حال، مجلسی به نظر می رسد. می توانید از چندین دستبند النگویی نازک به همراه یکدیگر استفاده کنید. البته بهتر است بجای این کار، از دستبند النگویی ضخیم تر به تعداد محدود استفاده کنید. دستبندهای النگویی بسیار متنوع و ارزان قیمت هستند و به همین دلیل در بین دختران و زنان جوان محبوبیت دارند.

«اگر به دنبال دستبند های مجلسی و جوان پسند هستید، میتوانید به انواع دستبند برنجی هندی مراجعه کنید.»

دستبند کاف (Cuff bracelet)

دستبند کاف (Cuff bracelet)

به دستبند های کاف، دستبند های باز و دستبند های پلیسی نیز میگویند. دستبندهای کاف، دستبندهای عریض و ضخیمی هستند که کاملاً بسته نمی شوند. البته امروزه نمونه های باریک و نازک دستبند های کاف هم وجود دارد. دستبند های کاف فاقد قفل و گیره میباشند. دستبندهای کاف وقتی روی مچ دست قرار می گیرند، دارای یک فاصله خالی بجای قفل خواهند بود. دستبند های کاف انعطاف پذیر هستند و قابلیت جمع شدن یا باز شدن دارند.

دستبندهای کاف عموماً از فلز مس، برنج، نقره، طلا و چرم ساخته می شوند. خانم ها بیشتر به دستبند کاف طلا، نقره و برنجی علاقه دارند. اما آقایان بیشتر ترجیح می دهند از دستبندهای کاف چرمی استفاده کنند. هنگام استفاده از دستبندهای کاف، سعی کنید زیورآلات دیگر شما ساده باشد. بدین ترتیب دستبندهای کاف شما بیشتر به چشم می آیند. دستبند های کاف پهن دارای ظاهری جسورانه و مطمئن هستند و مناسب مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی میباشند. دستبندهای کاف نازک تر برای پوشیدن روزانه مناسب هستند و برای هر نوع تیپ و لباسی مناسب میباشند.

«اگر میخواهید انواع دستبند شیک و زیبا مناسب مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی را مشاهده کنید، میتوانید به انواع دستبند برنجی هندی مراجعه کنید.»

دستبند تنیسی (Tennis bracelet)

دستبند تنیسی (Tennis bracelet)

دستبند تنیسی یک از کلاسیک ترین و شیک ترین گزینه های شما برای هر موقعیتی خواهد بود. دستبند تنیسی، یک دستبند شیک و ساده است و از چندین سنگ یکسان که به یکدیگر متصل شده اند تشکیل شده است. سنگ ها ممکن است از جنس الماس، کوبیک، زیرکونیا، سواروسکی، نگین و … باشد. دستبندهای تنیسی عموماً با استفاده از یک گیره کاملاً به مچ دست محکم می شوند. انتخاب این اسم برای این نوع دستبند بخاطر حادثه ای است که بازی تنیس اتفاق افتاده است. در یکی از بازی های تنیس باز معروف کریس اورت این دستبند از دستش رها شد و بازی تا پیدا شدن دستبند متوقف شد. بعد از این حادثه، این مدل دستبند به دستبند تنیسی معروف شد.

دستبندهای تنیسی که از سنگ های گرانبها مثل الماس و فلزهای گران قیمت ساخته می شوند، بیشتر برای مراسم رسمی مناسب هستند. دستبندهای تنیسی باریک، راحت و قابل انعطاف که بیشتر آنها جزو بدلیجات محسوب میشوند، برای استفاده‌ی روزمره نیز مناسبند. شما حتی می توانید از دستبند تنیسی، به همراه لباس اسپورت یا لباس شب نیز استفاده کنید.

«اگر تمایل دارید دستبند های مناسب استایل های اسپورت و استفاده روزمره را مشاهد کنید، پیشنهاد میکنیم به انواع دستبندهای برنجی هندی مراجعه کنید.»

دستبند افسون (Charm bracelet)

دستبند افسون (Charm bracelet)

به دستبند افسون، دستبند چارم (Charm bracelet) نیز میگویند. همچنین یکی دیگر از نام های دستبند افسون، دستبند شانس و اقبال است. یکی از رایج ترین نوع دستبند زنانه، دستبند افسون است. دستبند افسون عموماً یک زنجیر برنجی، استیل، نقره ای یا طلایی میباشد که مهره های افسون (چارم) به آن وصل می شوند. از دیرباز، دستبندهای افسون برای خوش شانسی و محافظت در مقابل خطرات، مورد استفاده قرار می گرفته اند.

شما میتوانید زنجیر اولیه دستبند افسون را بخرید و سپس مهره ها را به سلیقه ی خود به آن اضافه کنید. بهتر است مهره ها و آویزها، یادآور لحظات به یادماندنی و خاطرات شخصی زندگی شما باشند تا دستبند شانس شما را منحصر بفرد کنند. بعضی از افراد از این نوع دستبندها برای یاد کردن از یک دوست قدیمی، اعضای خانواده و یا شریک عشقی خود استفاده میکنند. دستبندهای چارم، برای هر نوع سلیقه و موقعیتی مناسب هستند و کاملاً با هر تیپ و استایلی ست میشوند.

«اگر به دنبال دستبند های مناسب هدیه دادن به عزیزان و دوستان خود هستید، میتوانید به انواع دستبند برنجی مراجعه کنید.»

دستبند مهره ای (Bead bracelet)

دستبند مهره ای (Bead bracelet)

دستبند مهره ای از زیورآلات و بدلیجاتی است که نزد جوانان بسیار طرفدار است و با انواع تیپ ها، از آن استفاده میکنند. دستبند مهره ای، از چندین مهره تشکیل شده است که توسط یک نخ، سیم یا زنجیر به یکدیگر وصل شده اند. بعضی از دستبندهای مهره‌ای، دارای قفل و گیره هستند. برخی نیز با یک تکه چرم، یک ربان یا نخ به هم بسته می شوند. بعضی دیگر هم بدون قفل هستند و از قبل با نخ به هم متصل می باشند و حالت کشی دارند. دست‌بندهای مهره‌ای و کشی به دلیل کاربری آسان و وزن سبکی که دارند، انتخابی همیشگی برای خلق ظاهری برازنده و ساده است.

دستبندهای ارزان قیمت مهره ای، معمولاً از جنس مواد معدنی ساخته نمی شوند. بلکه از موادی مانند صدف، شاخ حیوانات، چوب، پلاستیک، شیشه، کاغذهای بازیافتی، دانه های قهوه ساخته می شوند. از دیگر مهره های محبوب که در دستبندهای مهره‌ای گران قیمت استفاده می شود، می توان به مروارید، مروارید اصل، فلز، یشم، فیروزه، عقیق و سنگ های جواهر اشاره کرد. ویژگی مثبت دستبند مهره ای این است که می توان همزمان چندین رنگ را در یک دستبند گنجاند.

سنگ‌ها و مهره‌ها عموماً خواص خاص خود را دارند. به همین دلیل بعضی از افراد برای استفاده از انرژی‌های آنها و جذب سلامت روحی و جسمی، دوست دارند از دستبندهای مهره ای استفاده کنند. توجه کنید هرچه از سنگ های قیمتی تری استفاده شود، آن دستبند مهره ای برای بزرگسالان در مجالس رسمی و خاص مناسب تر است.

«اگر به دنبال دستبندی هستید که هم برای دختران جوان و هم بزرگسالان مناسب باشد، میتوانید به انواع دستبند برنجی هندی مراجعه کنید.»

دستبند زنجیری (Chain bracelet)

دستبند زنجیری (Chain bracelet)

دستبند های زنجیری جز دستبند های شیک مناسب مصارف روزمره اند که از قطعاتی تشکیل شده‌اند که داخل یکدیگر قرار میگیرند و تشکیل زنجیر میدهند. در دستبندهای زنجیری عموماً از قفل لابستر (طوطی) یا فنری استفاده می شود. جنس اغلب دستبند های زنجیری، از برنج، استیل، نقره یا طلا میباشد. دستبندهای برنجی طول های مختلفی دارند که حتی برخی از آنها را میتوانید چندین بار دو مچ دستتان بپیچید. دستبند های زنجیری هم برای خانم ها و هم برای آقایان مناسب است. دستبند های ظریف تر مناسب خانم ها و دستبندهای زنجیری درشت تر برای آقایان مناسب تر است.

دستبندهای زنجیری، شیک هستند و می توانید در اکثر موقعیت ها و استفاده های روزمره استفاده کنید. استفاده از این نوع دستبندها برای مناسبت های غیررسمی و مهمانی های دوستانه مناسب است و هیچ وقت هم از مد نمی‌افتند. دستبند زنجیری در مدل‌های امگا، طنابی، کابلی، توری، پاپ‌کورن، ماری، سن‌مارکو، بیزانس، اسپیگا و تسمه‌ای موجود است. اگر تمایل دارید با انواع زنجیر مناسب دستبند و گردنبند زنانه و دستبند و گردنبند مردانه آشنا شوید، میتوانید به مقاله انواع زنجیر زنانه و مردانه مراجعه کنید.

«اگر میخواهید دستبندهای زنانه و مردانه مناسب استفاده های روزمره را مشاهده کنید، میتوانید به انواع دستبند برنجی هندی مراجعه کنید.»

دستبند فیروزه (Turquoise bracelet)

دستبند فیروزه (Turquoise bracelet)

دستبند فیروزه‌ای دارای قطعاتی از سنگ قیمتیِ فیروزه می باشد. دستبند فیروزه می تواند به رنگ آبی، سبز آبی یا فیروزه ای باشد. ایران یکی از معادن اصلی سنگ فیروزه است. رنگ ها و مدل های بسیار متنوعی از دستبندهای سنگ فیروزه را می توان در بازار پیدا کرد. سنگ فیروزه خواص مثبتی مانند آرامش، خلاقیت، مثبت اندیشی، دفع چشم زخم، ایجاد خوش شانسی و رونق کسب و کار و… را برای ذهن انسان دارد. دستبند فیروزه مناسب تمام موقعیت ها میباشد و شما همیشه میتوانید از آن استفاده کنید. تکمیل سبک‌ها و استایل های اسپرت یا سنتی ایرانی، با وجود دستبندهای شیک با نگین‌هایی که از انواع سنگ‌های فیروزه درست می‌شوند، کار چندان سختی نیست.

«اگر علاقه دارید دستبند های اسپورت و مناسب استایل سنتی ایرانی را مشاهده کنید، میتوانید به انواع دستبند برنجی مراجعه کنید.»

دستبند برنجی و مسی (Brass bracelet & Copper bracelet)

دستبند برنجی و مسی (Brass bracelet & Copper bracelet)

دستبندهای برنجی و دستبند های مسی جزو دستبند های پزشکی و درمانگر محسوب میشوند و خواص درمانی زیادی دارند. همچنین بدلیل درخشندگی بالا همه را مجذوب خود میکنند. دستبند برنجی و مسی از غلیظ شدن خون جلوگیری می‌کند. بعلاوه به اکسیده شدن گلوکز و آزاد شدن انرژی در بدن کمک می‌کند. همچنین جذب آهن را افزایش می‌دهد. از خواص دیگر برنج و مس میتوان به تامین اکسیژن بافت‌های بدن از جمله مغز و یاری رسانی به غده تیروئید در ترشح هورمون‌ها اشاره کرد. شما میتوانید دستبند های برنجی را با هر لباسی ست کنید.

«اگر میخواهید متنوع ترین ست های دستبند برنجی را مشاهده کنید، میتوانید به انواع دستبند برنجی هندی مراجعه کنید.»

دستبند چرمی (leather bracelet)

دستبند چرمی (leather bracelet)

دستبندهای چرمی، در میان دختران جوان محبوبیت زیادی دارد. دستبندهای چرمی معمولاً دقیقا به اندازه ی مچ هستند و توسط یک گیره فلزی محکم می شوند. دستبندهای چرم با بافت‌های مختلف و رج‌های در هم پیچیده، به راحتی حال و هوای سنتی و مدرن را با هم همراه می‌کند. محبوب ترین دستبند چرمی، دستنبد چرم خالص و بدون طرح است که توسط فلز یا نقش دوزی، تزیین می شود.

دستبندهای چرمی، سبک و ارزان هستند. دستبندهای چرمی ساده به نظر می رسند اما ظاهری بسیار شیک دارند. انواع دستبند زنانه چرمی و مردانه چرمی با هر نوع لباسی ست می شوند و می توانید آنها را در هر مناسبتی بپوشید.

دستبند بافتنی (Knitted Bracelet)

دستبند بافتنی (Knitted Bracelet)

دستبند های بافتنی به دستبندهای دوستی نیز معروف هستند. دستبندهای دوستی، از نخ یا پارچه ساخته می شوند. دستبندهای بافتنی معمولاً دست ساز هستند. افراد زیادی در سراسر دنیا آن ها را به عنوان نماد دوستی به دوستان خود هدیه می دهند. دستبندهای بافتنی از محبوبیت ویژه ای در بین آقایان برخوردار هستند. زیرا در رنگ هایی مانند سیاه و قهوه ای نیز دیده می شوند و می توانند تصویری مردانه تر از انواع دیگر دستبندها ارائه دهند.

دستبندهای بافته شده بسیار راحت هستند زیرا موادی که از آنها ساخته شده انعطاف پذیر هستند و بیشتر آنها با گذشت زمان نرم تر هم می شوند. دستبندهای دوستی، در طرحها و رنگ‌های مختلف با استفاده از نخ بافتنی (یا رشته‌هایی از سایر جنس‌ها) درست می‌شوند. مچ بند دوستی نشانه‌‌ای از میزان اهمیت و توجهی است که شما به دوستان دارید. معمولاً افراد این مچ بندها را به دوستان صمیمی و نزدیک خود کادو می‌دهند و هر دو آن را به عنوان نمادی از دوستی‌شان به دست می‌بندند. دستبندهای دوستی دارای تاریخچه معناداری هستند که نشان دهنده وفاداری و دوستی است. افراد اعتقاد دارند باید این دستبندها را تا زمان فرسودگی کامل بر دست داشت.

دستبند اسم (ID bracelet)

دستبند اسم (ID bracelet)

دستبند اسم از پرطرفدارترین زیورآلات و اکسسوری های زنانه و مردانه است. دستبند ID، از یک زنجیر به همراه یک پلاک تشکیل شده است. روی پلاک، نام فرد یا هر متن مورد نظر شما هک می شود. این دستبندهای اسم از جنس های چرم و فلزاتی مثل طلا، نقره، استیل، برنج، مس و سنگ هایی مثل مروارید ساخته میشوند. شما میتوانید برای غافلگیر کردن دوستان و عزیزانتان در روزهای خاص مثل ولنتاین، روز مادر و روز زن، روز پدر و روز مرد، عیدی در اعیاد مختلف و …، به آنها دستبند اسم هدیه دهید.

دستبند رشته ای (String bracelet)

دستبند رشته ای (String bracelet)

دستبندهای رشته ای، به دستبندهای آرزو هم مشهور هستنند. دستبندهای رشته ای، شباهت زیادی به دستبندهای دوستی دارند. اما در دستبندهای رشته ای، فقط از یک یا دو رشته استفاده می شود و به هم بافته نمیشوند. وقتی دستبند آرزو پاره می شود و از دستتان می افتد، زمان تحقق آرزویتان فرا رسیده است. در ساخت دستبندهای رشته ای از موادی مانند مهره های ریز، چرم، کنف، نقره، طلا، مروارید، مروارید اصل و مهره چوبی نیز استفاده می شود. ظاهر این دستبندها بگونه ای است که به نظر می آید فرد چندین دستبند به دست دارد در حالی که تنها یک قفل دارد. شما در هر موقعیتی میتوانید از دستبند های رشته ای استفاده کنید و با هر تیپ و استایلی هماهنگ میشوند.

«اگر تمایل دارید به عزیزان و دوستان خود دستبند هدیه دهید، پیشنهاد میکنیم به انواع دستبند برنجی هندی مراجعه کنید.»

 

در این مقاله با انواع مدل دستبند زنانه آشنا شدید. همچنین با ویژگی ها، خواص و کاربرد آنها نیز آشنا شدید. اگر سوالی در مورد انواع دستبند زنانه و نحوه خرید دستبند زنانه دارید، میتوانید از ما در قسمت نظرات کاربران، سوال کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خیلی ممنون 😁

    8 تیر 1401
    REPLY
  • خیییلی خیییلی متشکر بابت مطالب کامل و کاربردی تون👌🏼✨

    19 تیر 1401
    REPLY
    • مدیر سایت پاسخ دهید

      خواهش میکنم نرجس جان

      20 تیر 1401
      REPLY