فنگ شویی و انرژی مثبت

فنگ شویی و انرژی مثبت

دسته بندی: آموزش

منظور از انرژی در فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد؟ چگونه با فنگ شویی انرژی مثبت را به خانه بیاوریم؟ قوانین فنگ شویی برای جذب انرژی مثبت چیست؟ راه های جذب انرژی مثبت چیست؟ آیا میدانید برقراری انرژی مثبت در خانه، چه تاثیراتی در زندگی انسان دارد؟ فواید انرژی مثبت و مضرات انرژی منفی در خانه چیست؟ شما در این مقاله با پاسخ این سوالات آشنا خواهید شد.

انرژی در فنگ شویی

فنگ شویی، علم و هنر زندگی متعادل و هماهنگ، بین انسان و طبیعت پیرامون اوست. منظور از انرژی در فنگ شویی، نوعی انرژی میباشد برگرفته که از طبیعت باشد. هر پدیده ای در جهان اطراف ما، ترکیبی از یک انرژی نامرئی است که در همه ذرات وجود دارد و نفوذ میکند. انرژی در فنگ شویی اسامی مختلفی دارد؛ مثلاً در فنگ شویی چینی Chi ، در فنگ شویی ژاپنی Qi ، در فنگ شویی هندی Prana و در فنگ شویی غرب Atmosphere نامیده میشود.

انواع انرژی در فنگ شویی

انواع انرژی در فنگ شویی

همان طور که گفته شد، منظور از انرژی در فنگ شویی، انرژی طبیعت است. در فلسفه فنگ شویی، انرژی طبیعت به پنج نوع انرژی تقسیم میشود. در ادامه با انواع انرژی در فنگ شویی آشنا خواهید شد.

1- انرژی چی (Chi): انرژی میباشد که بر هر چیزی نفوذ میکند. میتوان گفت به هر نوع انرژی نامرئی، انرژی چی میگویند. البته همان طور که قبلاً هم گفته شد، در فنگ شویی های مناطق مختلف، اسامی متفاوتی دارد.

2- انرژی مغناطیسی: انرژی که بر جذب و دفع تاثیر گذار است. محاسبه این انرژی نسبت به حرکت سیارات و ستارگان، و بوسیله عقربه های قطب نما انجام میشود.

3- انرژی سرزمین: این انرژی مربوط به انرژی محیط زندگی انسان است و تاثیرات نامرئی را در حوزه وسیع تری شامل میشود. مانند قبرستان ها، مکان های دفن زباله، اراضی فاضلاب های شهری و …

4- انرژی نماد های خجسته و بدیمن: هر جسمی از خود انرژی ساطع میکند که ممکن است انرژی مثبت یا منفی باشد. آسان ترین و سریع ترین راه برای تقویت انرژی اطراف انسان، استفاده از نماد های مناسب است.

5- انرژی یین و یانگ: هر آنچه در جهان پیرامون ما شکل گرفته است، شامل یک دو قطبی است که انرژی یین و یانگ، نمایانگر این دو قطب در جهان هستی است.

«برای آشنایی بیشتر با انرژی یین و یانگ، میتوانید به مقاله فنگ شویی چیست مراجعه کنید.»

قوانین فنگ شویی و راه های جذب انرژی مثبت در خانه

قوانین فنگ شویی و راه های جذب انرژی مثبت در خانه

روان شناسان معتقدند، چیدمان اشیا و نحوه قرارگیری آن ها در محل سکونت انسان، در جذب سیگنال های انرژی مثبت، شاد زیستن و مثبت اندیشیدن انسان ها، تاثیر گذار هستند. در حقیقیت، فلسفه فنگ شویی نیز به همین نکته اشاره دارد. انرژی های مثبت در کائنات وجود دارند و برای جذب آنها، ابتدا باید بستر روح و جان را از انرژی های منفی تهی کنیم. انسان بیشترین وقت خود را در خانه و محل کار خود میگذراند. پس رعایت اصول فنگ شویی در خانه و محل کار، به جذب انرژی مثبت و بهبود زندگی انسان کمک میکند. در ادامه با اصول فنگ شویی برای جذب انرژی مثبت، آشنا خواهید شد.

فنگ شویی در ورودی

درب ورودی خانه در علم فنگ شویی، نمایانگر آن است که انرژی چگونه وارد منزل خواهد شد. همچنین در ورودی به نوعی نماد دارایی، ثروت و مال است. درب ورودی محل مناسبی برای ورود و جذب انرژی چی و مثبت به شمار میرود. بنابراین باید به چیدمان در ورودی توجه ویژه ای داشته باشید.

راهکار های فنگ شویی در ورودی برای جذب انرژی مثبت

1- همیشه جلوی درب ورودی منزل خود را تمیز نگه داشته و از بهم ریختگی و آشفتگی آن جلوگیری کنید.

2- توصیه میشود جلوی درب ورودی، از یک پادری به نشانه خوش آمد گویی استفاده کنید.

3- کفش‌های خود را به صورت مرتب در جاکفشی قرار داده و از پخش شدن کفش‌ها در جلوی در ورودی جلوگیری کنید.

4- بهتر است مسیر ورودی خانه را همیشه روشن نگه دارید. برای این کار میتوانید از دو چراغ روشنایی در دو طرف درب استفاده کنید.

5- پیشنهاد میشود یک آینه، در قسمت ورودی خانه قرار دهید. این کار حتی در فضاهای باریک نیز نتیجه می دهد. زیرا آینه ها نور را منعکس می کنند و فضا را روشن تر می سازد.

6- همچنین قرار دادن برخی از گیاهان و گل ها و در فضای ورودی، به جلوه آراستگی ورودی خانه کمک می کند.

تاثیر گلدان پر از گل و گیاه در جذب انرژی مثبت

وجود گیاهان در قسمت ورودی منزل، باعث ایجاد حس طراوت و تازگی میشود. زمانی که با خستگی از سرکار به خانه می آیید، با دیدن گیاهان طبیعی، خستگی شما کاملاً در خواهد رفت. شما میتوانید با انتخاب یک گیاه و یک گلدان شیک و زیبا، هم دکوراسیون خانه خود را زیباتر کنید و هم جذب انرژی مثبت خانه را افزایش دهید.

فنگ شویی راهروی ورودی برای داشتن خانه پر انرژی

بعد از ورود انرژی به خانه، باید آن را به بهترین شکل در خانه پخش کنیم. برای این کار، راهرو ها بخصوص راهرو ورودی بسیار مهم هستند. راهروها نماد فرصت، محل انتقال و ورود انرژی مثبت چی هستند. در ادامه با فنگ شویی راهروهای خانه آشنا میشوید.

1- برای گردش مناسب انرژی، راهروها را همیشه مرتب نگه دارید.

2- با استفاده از کمد لباس یا رخت آویز در راهروی ورودی، از ریخت و پاش لباس ها جلوگیری کنید.

3- قراردادن یک آینه و گلهای تازه در عین زیبایی دکور، به سرعت میزان انرژی مثبت خانه را افزایش میدهد.

4- قرار دادن یک تابلوی زیبا یا یک اثر هنری در راهرو، مانع از خروج سریع انرژی از خانه میشود.

5- همچنین میتوانید از نماد های فنگ شویی در راهروها بخصوص راهروی ورودی استفاده کنید.

فنگ شویی سالن پذیرایی

فنگ شویی سالن پذیرایی پر انرژی

سالن پذیرایی به دلیل داشتن بیشترین فضای خانه، بیشترین انرژی خانه را نیز دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که انرژی مثبت را در اتاق پذیرایی حفظ کنید. شما در سالن پذیرایی از مهمان ها پذیرایی میکنید. پس برای معاشرت بهتر نیازمند انرژی مثبت و قوی تری هستید. در ادامه خواهید فهمید برای داشتن سالن پذیرایی پر انرژی چه کارهایی باید انجام دهید.

1- چیدمان مبلمان پذیرایی را در موقعیت فرماندهی اتاق قرار دهید.

«اگر میخواهید با موقعیت فرماندهی اتاق ها آشنا شوید، میتوانید به مقاله فنگ شویی چیست مراجعه کنید.»

2- در کنار مبلمان، حتماً از میز پذیرایی متناسب با مبلمان خود استفاده کنید.

3- از شلوغی سالن پذیرایی بپرهیزید و همیشه آن را مرتب نگه دارید.

4- توصیه میشود مبلمان منزل را متناسب با اندازه اتاق پذیرایی انتخاب کنید.

5- در گوشه های سالن پذیرایی از گیاهان طبیعی مانند گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

6- از نماد های فنگ شویی که نماد ثروت، آرامش و انرژی مثبت هستند، استفاده کنید. مثلاً پیشنهاد میکنیم از مجسمه بودای خندان روی میز پذیرایی، اسنفاده کنید.

7- از تابلوها و هرچیزی که حس آرامش و صمیمیت را منتقل میکند استفاده کنید.

8- از رنگ های گرم و صمیمی برای مبلمان پذیرایی استفاده کنید.

9- توصیه میشود تا حد امکان از نور طبیعی برای روشنایی سالن پذیرایی بهره بگیرید.

10- از قرار دادن اشیا شکسته و بسیار کهنه در اتاق پذیرایی جدا خودداری کنید.

11- استفاده از عنصر آتش در سالن پذیرایی بسیار توصیه میشود. برای این کار میتوانید از شومینه استفاده کنید یا از رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی استفاده کنید.

فنگ شویی اتاق خواب

در فلسفه فنگ شویی در خانه، اتاق خواب نمایانگر شخصیت فرد است و البته بیشترین تاثیر را نیز روی او دارد. در حقیت انسان ساعات زیادی از شبانه‌ روز را در حال استراحت در اتاق خواب خود میباشد. میتوان گفت چه در حال هوشیاری و چه در حالت خواب عمیق و سطحی، دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب، نقش زیادی در یک خواب آرام دارد. بنابراین فنگ‌ شویی اتاق خواب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه راهکار های فنگ شویی اتاق خواب را بررسی خواهیم کرد.

راهکار های فنگ شویی اتاق خواب

1- تخت خواب خود را در موقعیت فرماندهی قرار دهید و تا حد امکان رو به شمال بخوابید.

2- خیلی مهم است که فضای کافی در دو طرف تختخواب وجود داشته باشد. این بدین معنا است که شما فضای کافی را نیز در اختیار همسر خود قرار داده‌اید. مطمئن باشید که هیچکس دوست ندارد در کنار دیوار بخوابد و البته با رعایت این نکته این امکان را ایجاد می‌کنید که همسرتان نیز به راحتی در نیمه ‌شب بتواند از تخت خارج شود.

3- سعی کنید در دو طرف تخت حدود 0.5 متر فضای کافی را لحاظ کنید.

4- از تخت خواب مناسب استفاده کنید تا در شب، خواب راحتی داشته باشید.

5- سعی کنید که هر روز صبح تخت خود را مرتب کنید؛ مطمئن باشید این انرژی در شب و در هنگام خواب به صورت مثبت به شما باز خواهد گشت.

6- همچنین قبل از خواب، اتاق خواب را مرتب کنید و لباس ها را در کمد قرار دهید. زیرا نظم در اتاق خواب باعث آرامش و خوابی آرام میشود.

7- توصیه میشود اتاقی نور گیر را به عنوان اتاق خواب انتخاب کنید.

8- سعی کنید در اطراف تخت از شمع استفاده کنید. روشن کردن شمع به جذب انرژی مثبت کمک شایانی میکند.

9- اصلاً از اشیا شکسته در اتاق خواب اsتفاده نکنید.

10- پیشنهاد میکنیم قبل از خواب، در اتاق عود روشن کنید. روشن کردن عود به جذب و جریان انرژی در اتاق کمک میکند.

11- مراقب باشید کاری به فضای خالی زیر تخت خود نداشته باشید. در مبحث فنگ شویی در خانه، خیلی مهم است که در هنگام خواب و استراحت، هوا در اطراف فرد به خوبی جریان داشته باشد. بنابراین قرار دادن اشیا و وسیله به ویژه موارد تیز و خطرناک در زیر تخت، اصلا توصیه نمی‌شود. پیشنهاد می‌شود چنانچه قصد دارید از فضای باز زیر تخت خود استفاده کنید، از اشیای نرم نظیر ملحفه و بالش استفاده کنید.

فنگ شویی آشپزخانه

فنگ شویی آشپزخانه

آشپزخانه قلب هر خانه میباشد و وجود انرژی مثبت در آن بسیار ضروری است. در ادامه خواهید فهمید که چگونه میشود تعادل در لوازم و چیدمان آشپزخانه را از لحاظ فنگ شویی و جذب انرژی مثبت ایجاد کرد.

1- بسیاری از متخصصان در امور مربوط به دکور آشپزخانه، ایجاد یک مجموعه مثلثی شکل بین یخچال، اجاق‌ گاز و سینک ظرفشویی را پیشنهاد می کنند. زیرا قرار گرفتن دو عنصر آب و آتش در کنار یکدیگر باعث بروز تضاد، تنش و کشمکش در خانه می شود.

2- استفاده از تمام عناصر پنجگانه فنگ شویی در آشپزخانه بسیار توصیه میشود.

3-  اگر پیکربندی در آشپزخانه خود، برای ایجاد مثلث یخچال، اجاق و سینک مناسب نیست؛ در عوض میتوانید از عنصر چوب، به عنوان تسکین دهنده بین دو نیروی مخالف مانند آب و آتش، استفاده کنید.

4- آشپزخانه را همیشه مرتب و تمیز نگه دارید و تا حد امکان از انباشته شدن ظروف کثیف، خودداری کنید.

5- از نگهداری و استفاده از ظروف شکسته در آشپزخانه جداً بپرهیزید.

جمع بندی قوانین فنگ شویی برای جذب انرژی مثبت در خانه

همان طور که مطالعه کردید، برخی از نکات در بخش های مختلف خانه، برای جذب انرژی مثبت، مشترک میباشد. در ادامه این قوانین را برایتان بطور خلاصه بیان خواهیم کرد.

اشیا شکسته یا بسیار کهنه را دور بریزید

فلسفه فنگ شویی معتقد است، اشیاء شکسته باید دور انداخته شوند. زیرا دارای انرژی منفی هستند و جریان انرژی مثبت موجود در محیط خانه را خنثی می سازند.

مرتب خانه را تمیز کنید

فرهنگ فنگ شویی بیان میکند، تمیز کردن خانه به طور مرتب، انرژی منفی را خنثی می کند. نظافت و آراستی خانه باعث ایجاد احساس سلامتی در میان اعضای خانواده می شود. دقت کنید حتماً گوشه های اتاق و محل هایی که کمتر در دید هستند را نیز گردگیری کنید.

خانه را با آینه ها تزیین کنید

آیینه ها نور را منعکس می سازند، فضای داخلی خانه شما را گسترده تر و روشن تر می کنند و حس آرامش را به انسان می بخشند.

اجازه دهید هوای تازه در محیط خانه گردش کند

هوای تازه صبحگاهی واقعاً سرشار از انرژی و لطافت است. برای چند لحظه هم که شده درها و پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید اکسیژن وارد محیط خانه تان شود.

تا حد امکان از رنگ های مختلف در خانه استفاده کنید

سعی کنید خانه‌تان را از فضایی با رنگ‌ های یکسره خنثی دور کنید و با چند اکسسوری رنگی به استقبال انرژی‌های مثبت بروید. رنگ ها اثر قوی و قابل وجهی روی افراد و عملکرد مغز دارند. رنگ طبیعت، رنگ شادی آفرین سبز و رنگ آسمان، رنگ امید بخش آبی است. رنگ های تیره، گر چه باعث غم می شوند، اما تا حدودی آرامش آفرین هستند و پایین آورنده خلق بوده و رنگ های روشن، انرژی زا هستند.

تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید

فنگ شویی می‌گوید نور طبیعی می‌تواند مستقیماً بر کیفیت زندگی و حال شما اثر داشته باشد. زمانیکه نور طبیعی همچنان در جریان است، پرده‌ها را کنار بکشید تا پذیرای نور و روشنی در خانه‌تان باشید.

استفاده از عطر، عود و خوشبو کننده هوا

استفاده از عطرهای خوشبو عود و … انرژی بخش است و محیط داخلی خانه را آرام می کند. بنابراین در هنگام بازگشت به خانه ، با عطر یا عودی ملایم و تسکین دهنده، ذهن و حواس خود را از انرژی های منفی برطرف نمایید.

پای گیاهان طبیعی را به خانه باز کنید

گیاهان همیشه سمبل زندگی و نشاط بوده‌اند. بهترین گزینه استفاده از گیاهان آپارتمانی است. گیاهانی که برگ های تیز و سوزنی مانند کاکتوس دارند، در اتاق خواب، نشیمن و غذاخوری قرار ندهید. آن ها انرژی منفی را جذب می کنند که بر روح و روان شما تاثیر نامطلوبی می گذارد. در گوشه های کم نور و زیر سقف های شیب دار، حضور گیاهانی مانند پیچک جریان انرژی مثبت را در فضا تقویت می کنند.

تا حد امکان در خانه رو به شمال قرار بگیرید

فنگ شویی توصیه می کند که در مطالعه، کار کردن و خوابیدن، مهم است که سر ما رو به شمال باشد. زیرا این کار موجب تسهیل دریافت انرژی از سوی کائنات به سمت ما می شود. بنابراین مبلمان و تخت خواب خود را مقداری به این سمت تغییر مسیر دهید.

تا میتوانید از شمع استفاده کنید

شمع روشن باعث جذب و جریان انرژی مثبت در خانه میشود. پس توصیه میشود در هر اتاق از شمع استفاده کنید. همچنین روشنایی شمع آرامش بخش است و باعث دفع انرژی منفی میشود.

 

حالا که با راه های جذب انرژی مثبت در خانه آشنا شدید، به نظر شما کدام راه انرژی بیشتری جذب میکند؟ به نظر شما استفاده از کدام گیاهان برای جذب انرژی مثبت مناسب تر است؟ شما کدام رنگ ها را برای خانه خود ترجیح میدهید؟ به نظر شما بین عوامل گفته شده، مهم ترین عامل جذب انرژی مثبت در خانه کدام یک میباشد؟ نظرات خود را میتوانید در قسمت نظرات کاربران برای ما بنویسید. اگر سوالی در مورد فنگ شویی و انرژی مثبت در خانه دارید، در بخش نظرات کاربران، از ما بپرسید.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ما یه خونه قدیمی ویلایی داشتیم ۵۰ سال توش زندگی کردیم من کل عمرم توی اون خونه بودم کلی خاطرات تلخ و شیرین توش داشتیم من وقتی اونجا بودم زندگی برام یه رنگ و بوی دیگه ای داشت میخندیدم میرقصیدم فیلم میدیدم آشپزی میکردم پیاده روی میکردم از تمام این کارا لذت خیلی زیادی میبردم ولی پارسال فروختیمش اومدیم اپارتمان و من تبدیل شدم به یه ادم با افسردگی شدید که از هیچ چی دیگه لذت نمیبرم کارهای قبلیم که بهم لذت میداد دیگه برام جذاب نیست نزدیک یه ساله که خونه رو فروختیم و من از اونموقع دیگه خنده واقعی نکردم اون خونه پدریم بود و یک انرژی خاصی درونش داشت که تو این خونه جدید هیچ خبری ازش نیست هر روز برای اون خونه و خاطراتی که توش داشتم دلتنگ میشم و گریه زیاد میکنم😢😢😢😢😢😢😢😞😞

    7 فروردین 1402
    REPLY