انواع زنجیر زنانه و مردانه

انواع زنجیر زنانه و مردانه

دسته بندی: آموزش

آیا انواع زنجیر های زنانه و مردانه را میشناسید؟ آیا میدانید هر زنجیر، مناسب چه مهمانی و دورهمی میباشد؟ کاربرد انواع زنجیر ها در دنیای زیرورآلات چیست؟ کدام زنجیر ها، هم برای خانم ها و هم برای آقایان مناسب است؟ آیا هدیه دادن انواع زنجیر مانند زنجیر طلا و زنجیر برنجی گزینه مناسبی است؟ محبوب ترین مدل های زنجیر برای اکسسوری های مردان و زیورآلات زنان کدام هستند؟ چگونه میتوان یک زنجیر با کیفیت خریداری کرد؟ در این مقاله با انواع زنجیر های زنانه و مردانه به طور کامل آشنا خواهید شد. همچنین با کاربرد هر کدام آشنا میشوید و خواهید فهمید، کدام جنس از زنجیر ها برای چه مهمانی ها و مجالسی مناسب است. در آخر نیز، چند نکته برای راهنمایی در خرید زنجیر با کیفیت برای بانوان و آقایان ارائه میشود. همچنین اگر میخواهید با انواع ست کامل زیورآلات مناسب خود آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم به مقالات انواع گوشواره زنانه ، انواع گردنبند زنانه ، انواع دستبند زنانه و انواع النگو مراجعه کنید.

انواع زنجیر زنانه و مردانه در دنیای زیورآلات و بدلیجات

انواع زنجیر زنانه و مردانه در دنیای زیورآلات و بدلیجات

زنجیر یکی از زیورآلات پرطرفدار برای خانم های خوش استایل و شیک پوش میباشد. همچنین گردنبند و زنجیر مردانه، یکی از محبوب‎ترین اکسسوری آقایان است. زنجیر ها انواع مختلفی دارد. به طور کلی زنجیر به رشته ای از حلقه ها، مهره ها و اتصالات اطلاق می شود که معمولاً از جنس فلز هستند. احاطه بر شناخت انواع مدل‌های زنجیر برنجی، نقره، طلا و … و دانستن نامگذاری آنها در صنعت زیورآلات طلا و جواهر و بدلیجات، میتواند به شما کمک کند تا انتخاب مناسب تری متناسب با سلیقه خود داشته باشید. در ادامه با انواع مدل های زنجیر آشنا خواهید شد.

زنجیر کابلی (Link Chain)

زنجیر کابلی (Link Chain)

رایج ترین و پرفروش ترین نوع زنجیر، زنجیر کابلی میباشد. در واقع “کابل” یک کلمه فرانسوی است که از لغت لاتین “capulum” به معنی طناب گرفته شده است. جالب است بدانید، به زنجیر کابلی، زنجیر حلقه ای و Link chain هم میگویند. طرح کابلی از ساده ترین مدل های زنجیر محسوب میشود. همچنین یکی از محبوب ترین زنجیرهای سبک کلاسیک است. شکل ظاهری این زنجیرها به صورت اتصال حلقه‌های بیضی شکل هم اندازه میباشد که در دل یکدیگر قرار دارند.

زنجیر کابلی، جزو زنجیرهایی با ساخت آسان تقسیم بندی می شود که هنگام استفاده نمایی خاصی به گردن شما خواهد بخشید. زنجیر کابلی از جنس های مختلفی ساخته میشود. زنجیر های کابلی برنجی و طلا معمولاً مناسب خانم ها میباشند و سبک نر هستند اما گران قیمت تر هستند. زنجیر های کابلی نقره و استیل، مناسب آقایان میباشند و سنگین تر هستند اما ارزان تر میباشند.

«اگر میخواهید با انواع زنجیر های کلاسیک مناسب آقایان و خانم ها آشنا شوید، میتوانید به زنجیر های برنجی هندی مراجعه کنید.»

زنجیر رولو (Rolo Chain)

زنجیر رولو (Rolo Chain)

در حقیقت زنجیر رولو شبیه مدل کابلی است اما حلقه های آن کاملاً گرد و یکسان است و ساختاری کمی پیچیده ‏تر دارد. در زنجیر رولو لینک ها می توانند اندازه های متفاوتی داشته باشند. همچنین در این مدل زنجیر ها، حلقه ها نسبت به هم زاویه 180 درجه دارند. زنجیر های رولو با حلقه های کوچک مخصوص خانم ها و با حلقه های بزرگ مخصوص آقایان است. اگر میخواهید یک زنجیر و گردنبند شیک در عین سادگی داشته باشید، زنجیر رولو گزینه مناسبی میباشد.

«اگر تمایل دارید که انواع زنجیر رولو برنجی شیک را مشاهده کنید، میتوانید به انواع زنجیر برنجی هندی مراجعه کنید.»

زنجیر کورب (Curb Chain)

زنجیر کورب (Curb Chain)

واژه “Curb” از کلمه ای رایج در انگلیس به معنی “شاخه چوبی خمیده” گرفته شده است. البته این مدل زنجیر در ایران بیشتر با نام طرح کارتیر شناخته می شود. دانه های این زنجیر حالتی موج دار و منحنی شکل دارند که به هم متصل شده و زنجیر را تشکیل داده اند. یک نوع این زنجیر دارای دانه های هم اندازه و نوع دیگر در قسمت میانی دارای دانه های درشت تر بوده و با حرکت به سمت طرفین زنجیر، دانه های آن کوچکتر می شوند. با قرار دادن زنجیر بر روی سطحی صاف، زنجیر مذکور حالتی مسطح خواهد داشت و برای ساخت زیورآلات با طراحی مسطح مورد استفاده قرار می گیرد. زنجیر کورب هم برای خانم ها و هم برای آقایان مناسب است.

«در صورت تمایل به مشاهده انواع زنجیر های مدرن و کلاسیک، میتوانید به انواع زنجیر برنجی هندی مراجعه کنید.»

زنجیر فیگارو (Figaro Chain)

زنجیر فیگارو (Figaro Chain)

زنجیرهای فیگارو جزو خانواده زنجیر تسمه‎ ای هستند. زنجیر فیگارو ماهیتی ایتالیایی دارد و اولین بار در ایتالیا و با الهام از یک اپرا ساخته شد که رهبر آن شخصی به نام فیگارو بود. الگوی این نوع زنجیرها به این صورت است که بعد از هر دو یا سه حلقه دایره ای شکل، یک حلقه بیضی شکل ‏قرار می‌گیرد. همچنین حلقه های دایره ای کوچک تر از حلقه بیضی شکل میباشند. زنجیر فیگارو، به زنجیر کارتیه ترکیبی نیز معروف است. این نوع زنجیرها هم برای مردان و هم برای زنان مناسب ‏است. معمولاً در ساخت گردنبند و دستبند زنانه و مردانه، از این زنجیر استفاده می‌کنند.‏

«در صورت علاقه مندی به مشاهده زنجیر های مدرن و زیبا، میتوانید به انواع زنجیر های برنحی هندی مراجعه کنید.»

زنجیر لنگری، زنجیر رامبو، زنجیر دریایی (Anchor Chain)

زنجیر لنگری، زنجیر رامبو، زنجیر دریایی (Anchor Chain)

به ‏دلیل شباهت حلقه ‏های این زنجیر با لنگرهای کشتیرانی، به‏ این نوع زنجیر ، زنجیر لنگری می‏گویند. این زنجیر دارای حلقه های بیضی شکلی است که هر کدام دارای یک نوار باریک افقی در مرکز خود هستند. این زنجیر ها متناسب با نوع اتصال خود می توانند همچون زنجیر های کابلی حالت حجمی و یا همانند زنجیرهای کورب حالتی مسطح داشته باشند. نوار وسط حلقه ها باعث افزایش استحکام زنجیر میشود. زنجیر لنگری با نام‏های دیگری مثل زنجیر رامبو یا زنجیر دریایی یا ملوانی وجود دارد که مدل حلقه مسطح آن طرف‏داران بیشتری دارد. معمولاً بدلیل طراحی حجیم و بزرگ این مدل، آقایان بیشتر از آن استفاده میکنند.

«اگر برای همسر خود به دنبال زنجیری زیبا برای هدیه هستید، میتوانید انواع زنجیر برنجی هندی مراجعه کنید.»

انواع زنجیر بافت

زنجیر بافت

منظور از زنجیر بافت، دسته ای از زنجیر هاست که طرح آنها برگرفته از روم شرقی می‌باشد و انواع مختلفی دارد از قبیل: طنابی، توپی، گندمی، متقاطع، پاپ کورن و…. اگر جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که به طرح‌ها و مدل‌های پیچیده علاقه دارید، این مدل زنجیر ها بهترین گزینه خواهند بود. استفاده از این مدل هم با آویز و هم بدون آویز امکان پذیر است. مناسب‌ترین انواع آویز برای این نوع زنجیرها، پلاک است. زنجیر های بافت معمولاً بین خانم ها محبوب تر هستند. در ادامه با انواع زنجیرهای بافت آشنا خواهید شد.

زنجیر پاپکورن (Popcorn Chain)

زنجیر پاپکورن (Popcorn Chain)

زنجیرهای طرح پاپکورن دارای وزن کم و ساختاری لوله ای شکل هستند. زنجیر طرح پاپکورن از یک زنجیر صاف ماری شکل که از به هم پیوستن اتصالهایی برجسته تشکیل شده اند. دلیل ‏نامگذاری این زنجیر کنار هم قرار گرفتن دانه های ریزیست که یادآور پاپکورن می باشند‎.‎ این زنجیر و گردنبند مناسب زنان خوش استایل و لوکس پسند میباشد.

«اگر میخواهید زنجیری سبک، کم وزن و زیبا خریداری کنید، میتوانید به انواع زنجیر برنجی هندی مراجعه کنید.»

زنجیر بیزانس (Byzantine Chain)

زنجیر بیزانس (Byzantine Chain)

از دیگر نام های زنجیر بیزانس، میتوان به زنجیر اتریشی و زنجیر قفس پرنده اشاره کرد. نام بیزانس نیز اشاره به سبک زیورآلات امپراتوری روم شرقی و بیزانس دارد. این زنجیر ساختاری در هم تنیده با الگویی پیچیده دارد که منجر به ایجاد زنجیری با شکل لوله ای گشته است. این زنجیر مناسب خانم ها میباشد و در مجالس خاص، انتخاب خوبی است.

«اگر برای مهمانی ها به دنبال زنجیر و گردنبند هستید، میتوانید به انواع زنجیر و گردنبند برنجی هندی مراجعه کنید.»

زنجیر طنابی (Rope Chain)

زنجیر طنابی (Rope Chain)

زنجیرهای ‏طنابی جزو زنجیرهای سنگین و محبوب ترین زنجیرهای طرح بافت می باشند و یکی از پر طرفدارترین انواع ‏زنجیر در سراسر جهان است. این زنجیر ساختاری همانند طناب دارد که از دو رشته طناب به هم تابیده شده تشکیل شده است. معمولاً همراه با آویز از زنجیر طنابی استفاده می‌کنند. ‏این زنجیر ها به دلیل طراحی خاصی که دارند، مخصوص خانم ها هستند.

«اگر به دنبال زنجیر های زیبا و مجلل زنانه و مردانه هستید، میتوانید به انواع زنجبر برنجی هندی مراجعه کنید.»

زنجیراسپیگا، خوشه گندم، زنجیر گندمی (‏Spiga Chain)

زنجیر اسپیگا، خوشه گندم، زنجیر گندمی (‏Spiga Chain)

اسپیگا به ‌معنای گندم است. زنجیر خوشه گندم از پیوندهایی به شکل بیضی تشکیل شده است. همه پیوند ها در یک جهت به هم تنیده شده و ظاهری همانند خوشه ی گندم ایجاد کرده اند. این زنجیر ها به زنجیر های گندمی نیز مشهورند. این زنجیر مخصوص خانم ها و آقایان میباشد و جزو زنجیر های مردانه با طراحی ریز میباشد. ظرافت و شیک ‌بودن این زنجیر، آن را در بین خانم‌ها محبوب کرده است. شما می‌توانید آن را به تنهایی یا با آویز استفاده ‏کنید.‏

«اگر به دنبال زنجیر هایی هستید که هم با آویز و هم بدون آویز بتوان از آنها استفاده کرد، میتوانید به انواع زنجیر های برنجی هندی مراجعه کنید.»

زنجیر توپی (Ball Chain)

زنجیر توپی (Ball Chain)

این زنجیر از به هم پیوستن کره های فلزی کوچک توسط اتصالات ظریف میله ای شکل تشکیل شده و به اصلاح زنجیر توپی نام دارد. این زنجیر علاوه بر زیورآلات در جاکلیدی ها و وسایلی از این قبیل به چشم میخورد. البته کاربرد اصلی آن به عنوان گردنبند و دستبند میباشد. این زنجیرها مخصوصا در بین مردان بسیار محبوب‌اند. ضخامت مهره‌ها ‏معمولاً بین 1 تا 2 میلی‌متر است.‏ میتوان گفت محبوب ترین زنجیر مردانه، زنجیر توپی میباشد.

«اگر میخواهید با انواع زنجیر مردانه و زنانه آشنا شوید و مشخصات آنها را بدانید، میتوانید به انواع زنجیر برنجی هندی مراجعه کنید.»

انواع زنجیرهای براق و صیقلی

زنجیرهای براق و صیقلی

این مدل از زنجیرها بسیار براق و زیبا هستند و برای کسانی که اهل دنبال کردن مد و فشن هستند، انتخاب خوبی خواهد بود. طرح‌هایی چون: امگا، ماری، تیغ ماهی، سنگاپور، جعبه‌ای و… جزو این دسته می‌باشند. در ادامه با طرح های مختلف آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

زنجیر امگا (Omega Chain)

زنجیر امگا (Omega Chain)

واژه ی امگا در زبان یونانی به معنی عالی می باشد. زنجیر امگا از به هم پیوستن صفحات مسطح ساخته شده است که ظاهری براق و زیبا با ساختاری نیمه سخت به این زنجیر بخشیده است. این زنجیرها اغلب قدرت انعطاف محدودی دارند و در صورتی که احتیاط نکنید منجر به شکستن پیوندهای آن خواهد شد. محبوبیت این زنجیر به دلیل قدرت بالا در بازتاب نور و درخشندگی و براق بودن سطح آن است‎.‎‏ بدلیل چنین خاصیتی، مخصوص خانم های خوش پوش میباشد و در مهمانی ها همه را مجذوب خود میکند.

«اگر به دنبال زنجیر ها و گردنبند های براق و درخشان هستید، میتوانید به انواع زنجیر برنجی هندی مراجعه کنید.»

زنجیر ماری (Snake Chain)

زنجیر ماری (Snake Chain)

این زنجیر حاصل به هم پیوستن صفحات موجی شکل و مسطح است که ساختاری ظریف همچون پوست مار به ‏این زنجیر بخشیده است. این زنجیرها بسیار ظریف هستند و انعطاف‌پذیری بالایی دارند. همچنین این زنجیر درخشندگی بالایی نیز دارد و همه را مجذوب خود میکند. یک آویز ظریف زیبایی ‏آنها را تکمیل می‌کند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانم های مشکل پسند می‌باشد.‏

«اگر به دنبال زنجیر ها و گردنبند های براق، انعطاف پذیر و سبک هستید، میتوانید به انواع زنجیر برنجی هندی مراجعه کنید.»

زنجیره جعبه ای، زنجیر آجری (Box Chain)

زنجیره جعبه ای، زنجیر آجری (Box Chain)

زنجیر باکس یا همان زنجیر جعبه ای که به زنجیر ونیزی هم معروف است. این زنجیر شامل پیوندهای مربعی است که باعث ایجاد یک ساختار صاف و چهار گوش شده است. هم با ‏آویز و هم بدون آویز از زنجیر جعبه ای میتوان استفاده کرد. تعمیر آن در صورت پاره‌ شدن نسبت به سایر زنجیرها ساده‌تر است.برای تعمیر آن ‏می‌توان با خارج‌ کردن مهره شکسته یا جایگزین‌ کردن آن با مهره سالم، دوباره آنها را به هم متصل کرد. ‏نمونه‌های ظریف آن برای خانم‌ها و نمونه های پهن‌تر آن برای آقایان مناسب است‎. این زنجیر را می توان هم به صورت تکی مورد استفاده قرار داد و هم برای استفاده روی پلاک مناسب می باشد.

«اگر به دنبال زنجیر هایی مناسب پلاک هستید، میتوانید به انواع زنجیر برنجی هندی مراجعه کنید.»

زنجیر تیغه ماهی (Herringbone Chain)

زنجیر تیغه ماهی (Herringbone Chain)

این زنجیر از کنار هم قرار گرفتن پیوندهای V شکل تشکیل شده است. زنجیر تیغه ماهی ساختاری مسطح دارد و دلیل نامگذاری آن شباهت الگوی آن به شکل تیغه ماهی می باشد. این زنجیر مناسب برای آقایان و بانوان میشود.

«اگر به دنبال زنجیر و گردنبند هایی با طراحی خاص هستید، میتوانید به انواع زنجیر برنجی مراجعه کنید.»

زنجیر سنگاپوری (‏Singapore Chain‏)

زنجیر سنگاپوری (‏Singapore Chain‏)

این زنجیر ترکیبی از سبک کلاسیک و بافت است. همچنین این زنجیر از ترکیب دو زنجیر کورب و طنابی تشکیل شده است. کل زنجیر حالت پیچ و تاب خوردگی دارد و انتخابی زیبا برای ‏استفاده به عنوان زنجیر آویز میباشد‎.‎‏ این ساختار اغلب با نام سیال شناخته می شود چرا که با در دست گرفتن این زنجیر حسی همانن جاری گشتن مایعات به شما القا می شود. این نوع زنجیر یکی از ظریف‌ترین و زیباترین انواع زنجیرها است و شهرت آن ‏به‌ خاطر دوام و استحکام بالای آن است.‏

«اگر به دنبال زنجیر های لوکس و زیبا هستید، میتوانید به زنجیر های برنجی مراجعه کنید.»

زنجیر کبریتی (Match chains)

زنجیر کبریتی (Match chains)

یکی از طرح های معروف در بین انواع زنجیر های مردانه، طرح کبریتی می باشد که به صورت طرح طلا می باشد. می توان زنجیر کبریتی را به صورت تکی و یا همراه پلاک استفاده کرد. زنجیر کبریتی در پهنا و عرض های مختلف در بازار موجود می باشد. زنجیر های طریف تر مناسب خانم ها و زنجیر های خیم تر مناسب آقایان میباشد. اگر به دنبال طرحی خاص و متفاوت از دیگر زنجیر ها و گردنبند ها هستید، بی شک زنجیر کبریتی می تواند یک گزینه ایده آل باشد.

«اگر به دنبال زنجیر های خاص مناسب آقایان و خانم ها هستید، میتوانید به زنجیر های برنجی مراجعه کنید.»

نکات مهمی که هنگام خرید زنجیر باید رعایت کنید

نکات مهمی که هنگام خرید زنجیر باید رعایت کنید

بهترین و مطمئن ترین روش، خرید از برند های معتبر میباشد. به عنوان مثال، صنایع دستی سحر یکی از معتبرترین برند ها در زمینه زیورآلات برنجی هندی میباشد. شما هم بصورت مجازی و هم حضوری میتوانید با خیالی آسوده، اقدام به خرید انواع زیورآلات و بدلیجات برنجی هندی کنید. در ادامه با چند نکته و تکنیک آشنا خواهید شد تا بدانید چگونه میتوان یک زنجیر با کیفیت خرید.

نوع زنجیر

اولین نکته ای که هنگام خرید زنجیر باید به آن توجه کنید، این است که چه جنسی دارد. به عنوان مثال اگر میخواهید زنجیر برنجی یا زنجیر طلا بخرید، آیا تماماً از جنس برنج یا طلا هست یا تنها روکشی از آنها میباشد. همچنین در این حالت متناسب با مدل مورد پسند خود، بایستی به توپر و یا توخالی بودن زنجیر مورد نظرتان نیز توجه داشته باشید.

عیار زنجیر

نکته دوم در خصوص انتخاب و خرید زنجیرها و دستبند ها، توجه به عیار آنها میباشد. به عنوان مثال برای زیورآلات برنجی، اصل بودن برنج به کار رفته اهمیت داد. یا در خصوص زنجیر های طلا، عیار طلا بسیار اهمیت دارد.

طول زنجیر

برای خرید هر نوع زنجیری به طول و اندازه آن دقت کنید. طول یک زنجیر نشان دهنده این است که محصول زینتی بر روی چه قسمتی از بدن شما قرار خواهد گرفت. اگر گردن بلندی دارید به دنبال خرید زنجیر کوتاهی باشید تا گردن شما را کوتاه تر نشان دهد. و بالعکس یعنی اگر گردن شما کوتاه است، باید به فکر خرید مدل زنجیر بلند باشید تا گردن بلندتر دیده شود.

وزن زنجیر

یک نکته مهم که در دراز مدت می تواند سبب مشکلاتی بر روی ناحیه گردنی شما شود، وزن زنجیرهایی است که چه بصورت مقطعی و چه بصورت روزانه از آن ها استفاده خواهید کرد. ناگفته نماند وزن یک زنجیر، بستگی به عیار و نوع (توپر یا توخالی بودن) آن دارد.

صافی سطح زنجیر

یک نکته مهم که متاسفانه بسیاری از خریداران منسوجات برنجی، طلایی و نقره ای به هنگام خرید و انتخاب خود از آن غافل می شوند، توجه به سطح صاف و صیقل خورده زنجیر است. اگر سطح بیرونی زنجیر از ناهمواری حتی کوچکی نیز برخوردار باشد، به هنگام استفاده پوست شما را دچار آسیب و حتی حساسیت خواهد کرد.

قفل زنجیر

از دیگر نکات مهمی که بهتر است قبل از اقدام به خرید زنجیر مورد نظرتان به آن توجه کنید، نوع قفل به کار رفته در ساخت زنجیر است. اصولا سازندگان زیورآلات و بدلیجات، برای اغلب محصولات خود، از قفل های حلقه ای استفاده می کنند. با گذشت زمان و بصورت کاملاً تدریجی، این مدل از قفل ها، میزان استحکام خود را از دست داده و به راحتی باز می شوند و نهایتا منجر به مفقود شدن زیورآلات و بدلیجات شما خواهند شد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم در صورت امکان به سراغ خرید زنجیرهای بروید که با قفل لابستری مجهز شده اند.

 

در این مقاله با انواع زنجیر، ویژگی ها و کاربرد هر کدام آشنا شدید. همچنین فهمیدید که چگونه میتوان یک زنجیر مرغوب و با کیفیت خریداری کرد. اگر در مورد انواع زنجیر و تکنیک های خریداری زنجیر باکیفیت، سوالی دارید، در قسمت نظرات کاربران میتوانید از ما بپرسید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “انواع زنجیر زنانه و مردانه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *